هیئت رسیدگی به موسسات قرآن و عترت کشور، مرجع جدید صدور پروانه فعالیت مؤسسات
کد خبر: 3592886
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

هیئت رسیدگی به موسسات قرآن و عترت کشور، مرجع جدید صدور پروانه فعالیت مؤسسات

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تمامی مؤسسات قرآنی از این پس باید پروانه فعالیت خود را از سوی هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآن و عترت کشور با امضای معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اخذ کنند.

مهدی صفرزاده، کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد و دستگاه‌های دیگر هستند، باید اطلاعات خود را در سامانه‌ای مشترک به نام «سامانه امور مؤسسات سایت تلاوت» ثبت کنند.
وی افزود: این سامانه حتی مؤسساتی را که از قبل نیز دارای مجوز بوده‌اند، دربرمی‌گیرد، به این صورت که مؤسسات باید مجددا اطلاعات خود را در این سایت بارگذاری کنند تا پروانه فعالیت آن‌ها از طرف هیئت رسیدگی صادر شود.
کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: پیش از این مؤسسات قرآنی پروانه فعالیت خود را از سازمان تبلیغات اسلامی یا وزارت ارشاد اخذ می‌کردند، اما در حال حاضر تمامی مؤسسات باید پروانه فعالیت خود را از هیأت رسیدگی به امور موسسات قرآن و عترت کشور اخذ کنند و بر همین اساس باید مدارک خود را در سامانه مذکور وارد نمایند. 
وی گفت: رییس این هیئت، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر آن رییس سازمان دارالقرآن کریم کشور می‌باشد که مجوز صدور پروانه فعالیت موسسات نیز باید به امضای این دو معاونت برسد.
وی ادامه داد: اعتبار قبلی مجوز مؤسسات که تا سال97 ادامه داشت، به منظور دریافت مجوز ثبت بوده است، ولی مؤسساتی که اطلاعات خود را در سامانه ثبت‌نامی جدید بارگذاری می‌کنند، نیازی به مجوز ثبت جدید یا ارائه مدارک جدید مثل عدم سوءپیشینه برای فعالیت ندارند و فقط مدارک اصلی مثل مدارک شناسنامه‌ای و اساسنامه مؤسسه لازم است.
کارشناس قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: این سامانه به این منظور طراحی شده تا اولا اطلاعات تمامی مؤسسات در سامانه‌ای مشترک بارگذاری شود و ثانیا به دلیل اینکه تعداد مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد زیاد است، خود مؤسسات بتوانند در این امر مشارکت کنند. 
وی افزود: همچنین  مؤسساتی که از سال‌های 76 تا 77 اقدام به اخذ مجوز نموده‌اند و ممکن است مدارکشان کامل نباشد، می‌توانند در سامانه ثبت‌نامی جدید مدارک خود را تکمیل کنند. 

captcha