موقوفه‌ای بلاتکلیف و ناامیدی واقف
کد خبر: 3596915
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

موقوفه‌ای بلاتکلیف و ناامیدی واقف

گروه اجتماعی: بلاتکلیفی وقفی پس از گذشت 9 سال، واقف را از اجرای نیت موقوفه ناامید کرد.

علیرضا علیزاده، واقف حوزه سلامت خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: سالها پیش به دلیل علاقه زیادی به سنت حسنه وقف داشتم، قطعه زمین کشاورزی را با توجه به اینکه در موقعیت اتصال به شهر و تغییر کاربری به مسکونی ارزش یافته بود، در سال 87 وقف کردم تا در زندگی دنیوی و حیات اخروی از کات معنوی آن برخوردار شوم، اما افسوس که این‌ها فقط  در تصورات من جامه عمل پوشید.
وی با اشاره به موقعیت مکانی این ملک موقوفه افزود: این موقوفه شامل یک قطعه زمین به مساحت 1500 متر مربع است که در  مزرعه کلاته آقا حسین بود و اکنون در حاشیه شهر رباط سنگ واقع و بر ارزش مادی‌اش افزوده شده است.
این واقف خیر اندیش در خصوص نیت خود از وقف در حوزه بهداشت و درمان افزود: این موقوفه برای کمک به بیماران دیالیزی که هزینه‌های درمان خود را ندارند، با اولویت شهرستان رباط سنگ و سپس تربت حیدریه صورت گرفت.
علیزاده در ادامه گفت: وقف مذکور به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت حیدریه واگذار شد تا ساختمانی جهت درآمد‌زایی آن احداث و از محل درآمد و عواید آن اجرای نیت شود.
وی با بیان اینکه این زمین در سال 87  وقف شده، اما تاکنون به عواید معنوی خود نزدیک نشده است، اظهار کرد: متاسفانه پس از گذشت  9 سال هنوز این موقوفه بلاتکلیف است و اقدامی جهت احداث ساختمان برای درآمد‌زایی از سوی این اوقاف شهرستان صورت نگرفته است.
علیزاده با اشاره به اینکه مسئولان بهداشت و درمان تربت حیدریه از اینکه نیت من در حوزه سلامت است استقبال کردند، بیان کرد: با توجه به ناامیدی از اوقاف و امور خیریه شهرستان و رایزنی که با مسئولان بهداشت و درمان شهرستان تربت حیدریه صورت گرفته پیگیری جهت باز پس‌گیری زمین از اوقاف و واگذاری آن به بخش بهداشت و درمان درحال انجام است. 
وی گفت: امیدوارم اوقاف و امور خیریه همت بیشتری برای اجرای نیت واقفان انجام دهد، تا دیگران نیز از اجرای نیت خود ناامید نشوند و این سنت حسنه در جامعه ترویج پیدا کند.


captcha