بانوی 80 ساله نیشابوری و وقفی برای بیماران نیازمند
کد خبر: 3601306
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

بانوی 80 ساله نیشابوری و وقفی برای بیماران نیازمند

گروه اجتماعی: بانوی هشتاد ساله نیشابوری، منزل مسکونی خود را وقف بیماران بی بضاعت و نیازمند کرده است.

طاهره طاهرآبادی، از واقفان خیراندیش حوزه سلامت خراسان رضوی، درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: وقف یک فرصت عبادی است که مومنان را به مسیر رستگاری توأم با ماندگاری جاودانه سوق می‌دهد و به عنوان احسان ماندگار و جاودان، ذخیره‌ای برای آخرت انسان است که برکات آن در دنیا و آخرت به فرد می‌رسد.
این بانوی هشتاد ساله نیشابوری، گفت: وقف، آثار و برکات بسیاری برای واقف دارد که مهم‌ترین آنها ماندگاری نام نیک فرد واقف و ذخیره شدن عمل خیر وی برای آخرت و قیامت است.
واقف خیراندیش حوزه سلامت افزود: در همین راستا تصمیم گرفتم در سال 93 یک باب منزل مسکونی به مساحت 270 مترمربع که هم اکنون در آن ساکن هستم را وقف کنم تا بعد از مرگ توشه‌ای برای آخرت داشته باشم.
وی در خصوص نیت خود از وقف در حوزه سلامت اظهار کرد: وقف برای بیماران بی بضاعت و نیازمند مورد رضای خداوند است و از طرفی دعای بیماران همیشه پشت سر واقفان می‌باشد.
این واقف خیراندیش گفت: بر همین اساس وقف مذکور با نیت پرداخت هزینه‌های دارو و درمان بیماران نیازمند صورت گرفت.
وی بیان کرد: وقف را صدقه ماندگار نیز می‌خوانند، زیرا تا پایان زندگی دنیا حسنات و برکات مثبت آن برای واقف می‌ماند و هیچ سدی نمی‌تواند مانع افزایش حسنات فرد وقف کننده شود.
این واقف خیر اندیش ابراز کرد: ارزش این موقوفه که در حاشیه میدان گنبدسبز، شهرستان نیشابور واقع شده، بیش از یک و نیم میلیارد ریال است.
وی گفت: عواید و درآمد حاصل از وقف مذکور پس از وفات وی در راستای نیت ذکر شده که در وقف‌نامه آمده، اجرای نیت خواهد شد.
captcha