برگزاری صبحگاه مشترک به‌مناسبت سوم خرداد در اردبیل
کد خبر: 3601934
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱

برگزاری صبحگاه مشترک به‌مناسبت سوم خرداد در اردبیل

گروه اجتماعی: معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: صبحگاه مشترک در تمامی شهرستان‌ها و مرکز استان با حضور امام جمعه، خانواده شهدا و ایثارگران یگان‌های نظامی، انتظامی و بسیج اجرایی می‌شود.

سید شفیع حسینی معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به پیش‌بینی برنامه‌های متعدد و مسابقات ورزشی به مناسبت سوم خرداد سال‌جاری اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و مسابقات بین محلات، سازمان‌های نظامی و بسیج با مشارکت بسیج، دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل ورزش و جوانان اجرایی می‌شود که مهمترین آنها روز جمعه پنجم خرداد پیاده‌روی خانوادگی در تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها و در اردبیل نیز در منطقه شورابیل اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد:از سال 91 برابر برنامه پنج ساله پنجم توسعه قرار بود 71 سالن فرهنگی، ورزشی در استان ایجاد کنیم که اکثر این سالن‌ها در همان سال ابتدایی احداث، واگذاری و بهره‌برداری شد که ما امسال جشن اتمام این سالن‌های ورزشی را در سوم خرداد سال‌جاری برگزار می‌کنیم.
حسینی تصریح کرد: ‌اکثر این سالن‌ها در مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها از جمله چهار دهستان برزند گرمی، قویشلوی پارس‌آباد و دو دهستان دیگر احداث شده که متراژ کلی این 71 سالن به 40 هزار متر مربع می‌رسد.
معاون اجرایی سپاه حضرت عباس(ع) استان با اشاره به اینکه همزمان با سوم خرداد ما شاهد افتتاح این سالن‌ها خواهیم بود، گفت: امسال برنامه‌های متنوع و متعددی از سوی سپاه حضرت عباس(ع) ‌استان اردبیل با هماهنگی و همپوشانی سایر نهادها و ارگان‌های فرهنگی در استان اجرایی می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها از طریق دستگاه‌های دولتی نیز اجرایی می‌شود، افزود: ‌از جمله آن افتتاح و راه‌اندازی گروه‌های جهادی طرح هجرت است که در قالب این طرح هشت هزار نفر از دانشجویان در یک حرکت نمادین و در راستای خدمت به مردم شریف استان همزمان با سراسر کشور برای حضور در روستاها اعزام شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این دانشجویان با حضور در روستاها خدمات فرهنگی، آموزشی و درمانی را تا پایان شهریور 96 ادامه می‌دهند.
حسینی در ادامه سخنان خود افزود: به مناسبت سوم خرداد چهار مرکز درمانی در اردبیل که دو واحد وابسته به بسیج و دو واحد وابسته به سپاه است، در روز سوم خرداد به صورت 24 ساعته ویزیت رایگان را انجام می‌دهند.
وی بیان کرد: حضور اکیپ خدمات درمانی و مناطق محروم توسط بسیج جامعه پزشکی نیز روی می‌دهد و تا پایان هفته مقاومت پایداری که پنجم خرداد است، این پزشکان در مناطق محروم حضور یافته و نسبت به ویزیت و درمان مردم اقدام می‌کنند.
حسینی همچنین به برگزاری صبحگاه مشترک به مناسبت سوم خرداد اشاره کرد و ادامه داد: صبحگاه مشترک در تمامی شهرستان‌ها و مرکز استان با حضور امام جمعه، خانواده شهدا و ایثارگران یگان‌های نظامی، انتظامی و بسیج اجرایی می‌شود.
captcha