کسب رتبه اول ندامتگاه قزلحصار در مسابقه‌های قرآن زندان‌های استان تهران
کد خبر: 3602920
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

کسب رتبه اول ندامتگاه قزلحصار در مسابقه‌های قرآن زندان‌های استان تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ندامتگاه قزلحصار در استان البرز گفت: مددجویان این ندامتگاه رتبه اول مسابقه‌های قرآن‌کریم زندان‌های استان تهران را کسب کردند.

علی خزایی، معاون فرهنگی ندامتگاه قزلحصار در استان البرز درگفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: دراین مسابقه‌ها 100 نفر از زندان‌های قزلحصار، رجایی شهر، اوین و ندامتگاه‌های استان تهران شرکت کردند که ازمجموع آن ها 13 مددجو از ندامتگاه قزلحصاربودند.
وی اضافه کرد: مددجویان این ندامتگاه دررشته‌های حفظ کل قرآن، 20جزء، 15جزء، 10جزء، پنج جزء، سه جزء و یک جزء ، اذان ، قرائت و تفسیر شرکت کردند.
خزایی گفت: این ندامتگاه رتبه اول در رشته‌های حفظ کل ، 20جزء، 10جزء، پنج جزء، سه جزء ، یک جزء و قرائت را کسب کرده است .
این مسئول خاطرنشان کرد: اکنون در این ندامتگاه پنج مددجو حافظ قرآن کریم شده‌اند و دو مددجو حافظ 20 جزء، سه مددجو 15جزء، 10 مددجو پنج جزء، 20 مددجو سه جزء و 300 مددجو حافظ یک جزء قرآن، هستند.
معاون فرهنگی ندامتگاه قزلحصار در استان البرز بیان کرد: درحال حاضر 5هزارنفر نیز درکلاس‌های آموزش حفظ قرآن زیر یک جزء شرکت می‍کنند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین روزانه بیش از 200 مددجو از برنامه‌های فرهنگی دارالقران‌های این ندامتگاه بهره‌مند می‌شوند.
خزایی یادآورشد: ندامتگاه قزلحصار دارای یک دارالقران مرکزی و چهار مرکز آموزش قرآن در واحدها است که مددجویان ازآن‌ها برای فعالیت‌های قرآنی استفاده می‌کنند.
وی یکی از ابزارهای اصلاحی در حین مدت حبس زندانیان را برگزاری کلاس‌های علوم و معارف قرآنی ذکر کرد و گفت: شرکت در کلاس‌های قرآنی می‌تواند علاوه بر پرشدن اوقات فراغت مددجویان زمینه متنبه شدن و بازگشت سعادتمندانه به جامعه را فراهم کند.

captcha