وجود بیش از هزار و 600 نسخه منبع مطالعاتی دفاع مقدس در کتابخانه تاریخ آستان قدس رضوی
کد خبر: 3603142
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
هم‌زمان با سال‌روز فتح خرمشهر اعلام شد؛

وجود بیش از هزار و 600 نسخه منبع مطالعاتی دفاع مقدس در کتابخانه تاریخ آستان قدس رضوی

گروه فرهنگی: مسئول کتابخانه تخصصی تاریخ آستان قدس رضوی از وجود بیش از هزار و 600 نسخه منبع مطالعاتی با محوریت دفاع مقدس در کتابخانه تخصصی تاریخ آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، راحله یگانه، مسئول کتابخانه تخصصی تاریخ آستان قدس رضوی، بیان کرد: این کتابخانه با برخورداری از مجموعه‌ کتاب‌های چاپی، پایان‌نامه و اطلس‌های راهنما، در موضوعاتی مانند روایت شهرهایی همچون مهران و خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی، شرح عملیات‌‌های مختلف دوران دفاع مقدس، نقد و بررسی جنگ، سیره شهدای دفاع مقدس و زندگی‌نامه و خاطرات جانبازان و آزادگان، روایت‌گر روزهای مقاومت، ایثار و پیروزی است.
یگانه افزود: از جمله کتاب‌های این کتابخانه با محوریت دفاع مقدس به‌ویژه خرمشهر می‌توان «از خونین‌شهر تا خرمشهر»، «اطلس خرمشهر در جنگ»، «قلب مقاومت»، «از خرمشهر تا فاو»، «عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس»، «دفاع از خرمشهر»، «تقویم تاریخ دفاع مقدس»، «فتح بزرگ»، «شناسنامه 8 سال دفاع مقدس»، «روز شمار جنگ ایران و عراق» و... نام برد.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه تخصصی تاریخ، میزبان 10 هزار نفر محقق داخلی و خارجی در سال گذشته بوده است، گفت: بیش از 200 نفر مراجعه‌کننده از خدمات این کتابخانه تخصصی در دو ماهه نخست سال 96 استفاده کردند. به‌طوری که هشت هزار و 700 نسخه کتاب توسط کتاب‌دوستان و همکاران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، در این مدت، مطالعه و بررسی شده است.
یگانه تصریح کرد: مجموعه‌ای افزون بر 28 هزار منبع چاپی و دیجیتال در حوزه اسناد، تاریخ عمومی و محلی، فرهنگ‌‌نامه‌ها، سفرنامه‌ها، خاطره‌ها، با تأکید بر حوزه جغرافیای تاریخی آستان قدس رضوی، مشهد و خراسان، تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، در این کتابخانه تخصصی نگهداری می‌شود که مراجعان امکان بررسی آن‌ها را در محل این کتابخانه در کنار تهیه اسکن و رونوشت منابع دارند.  
وی افزود: کتابخانه تخصصی تاریخ آستان قدس رضوی، از شنبه تا پنج‌شنبه به استثنای روزهای تعطیل رسمی، از ساعت 7:15 تا 13:15 و همچنین بعدازظهر روزهای زوج از ساعت 15 تا 19، در مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی واقع در ضلع یادآور می‌شود، مجموعه‌ای از منابع دیداری و شنیداری، عکس، نشریات و... با موضوع دفاع مقدس، در بخش‌های مختلف مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود که این منابع اطلاعاتی طبق ضوابط سازمان مذکور، در دسترس مراجعین به‌ویژه پژوهش‌گران قرار می‌گیرد.
captcha