طبق یک پژوهش 85 درصد مردم به نماز اعتقاد دارند
کد خبر: 3606366
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
عرب‌پور:

طبق یک پژوهش 85 درصد مردم به نماز اعتقاد دارند

گروه اجتماعی:امام جمعه موقت کرمان گفت: طبق یک پژوهش 85 درصد مردم به نماز اعتقاد دارند و به صورت جماعت و یا فردا نماز می‌خوانند، اما باید در زمینه حضور و اقامه جماعت نماز کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، امام جمعه موقت کرمان در جلسه شورای اقامه نماز استان کرمان گفت: ستاد اقامه نماز علاوه بر احیای نماز در برخی اماکن خدماتی مانند ساخت نمازخانه‌ها وارد شده و علاوه بر آن در نمازخانه‌های بین راهی نیز اقدامات زیادی انجام شده است.
وی با اشاره به تبلیغات ضد فرهنگی و دینی دشمنان بیان کرد: با این وجود در برنامه‌های مذهبی همانند ماه رمضان و شب‌های قدر می‌تواند مشاهده کرد که جوانان ما تا چه میزان نسبت به از اقامه نماز و ارزش‌های اسلامی اشتیاق دارند.
حجت‌الاسلام عرب‌پور ادامه داد: طبق یک پژوهش 85 درصد مردم به نماز اعتقاد دارند و به صورت جماعت و یا فردا نماز می‌خوانند، اما باید در زمینه حضور و اقامه جماعت نماز کار کرد.
امام جمعه موقت کرمان استمرار آموزش‌های قرآن و نماز و اجرای طرح‌های متعدد برای اقشار مختلف جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: ائمه جماعت از نظر اداره مسجد و توانمندی برای اداره مامومین باید دوره‌های ویژه ببینند.
حجت‌الاسلام عرب‌پور بیان کرد: در بحث تربیت معلم‌ها، درسی برای مبحث نماز و ترویج و تبلیغ این موضوع میان دانش‌آموزان قرار داده نشده تا آنها بدانند در آینده چگونه این موضوع را با دانش‌آموزان مطرح کنند.
وی تأکید کرد: قبل از انتخابات برای 389 نفر دانشجوی فرهنگی در کرمان دوره ترویج نماز برگزار کردیم.
حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله کرمان در این جلسه با اشاره به سند 2030 گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوع گلایه کردند که چرا چنین سندی به امضا رسیده است.
وی عنوان کرد: این سند توسط رئیس جمهور و معاون اول وی امضا شده و کاملا مطرح شده که باید جلوی آن گرفته شود.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: برخلاف اینکه عده‌ای می‌گویند سند 2030 هنوز اجرا نشده، اما چنین نیست و ابلاغ آن به وزارت آموزش و پرورش انجام شده است.
منبع: ستاد اقامه نماز کرمان

captcha