اجرای طرح پابند الکترونیک زندانیان در کرمان
کد خبر: 3607041
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳
معاون دادگستری کرمان خبر داد:

اجرای طرح پابند الکترونیک زندانیان در کرمان

گروه اجتماعی: معاون آمار و انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان از راه‌اندازی طرح پابند الکترونیک ویژه زندانیان در آینده نزدیک در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حمید خالقی، معاون آمار و انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان در جلسه شورای انفورماتیک دادگستری گفت: در حال حاضر 30 درصد ابلاغ‌های دادگستری استان به صورت الکترونیک انجام می‌پذیرد.
وی افزود: تعداد کل ابلاغیه‌های صادره در فروردین ماه سال جاری 61 هزار و 221 فقره بوده است که از این تعداد 18 هزار و 622 فقره به صورت الکترونیک ابلاغ شده است.
خالقی با اشاره  به مزایای متعدد استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیک «ثنا» بیان کرد: ضرورت دارد، توجه و اهتمام بیشتری به بحث ابلاغ الکترونیک در استان کرمان شود.
معاون آمار و انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه دادگستری مرکز استان به شبکه دولت متصل است، تصریح کرد: به‌زودی تمام مکاتبات اداری در سراسر حوزه‌های قضایی با سایر اداره‌های دولتی به صورت مکانیزه و از طریق شبکه دولت انجام می‌گیرد.
وی عنوان کرد: طی چند سال گذشته زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یک ارتباط ویدئوکنفرانس باکیفیت با سراسر حوزه‌های قضایی و 12 زندان استان کرمان فراهم شده است.
خالقی اظهار کرد: با توجه به گستردگی جغرافیایی استان، تعدادی از جلسه‌های دادگاه تجدید نظر و دوره‌های آموزشی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.
وی از راه‌اندازی طرح پابند الکترونیک ویژه زندانیان در آینده نزدیک در کرمان خبر داد و افزود: اجرای این طرح می‌تواند تا یک پنجم جمعیت زندان‌ها را کاهش دهد.
منبع: روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان
captcha