مردم رفسنجان از دیرباز اهل کار خیر بوده‌اند
کد خبر: 3607142
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

مردم رفسنجان از دیرباز اهل کار خیر بوده‌اند

گروه اجتماعی: رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با اشاره به سابقه دیرینه مردم رفسنجان در انجام امور خیرخواهانه و مشارکت در امور خیر، گفت: مردم رفسنجان از دیرباز اهل خیر بودند و با دید باز مسائل اجتماعی را نگاه می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی، رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در جشن کمک به خانواده‌های زندانیان و جشن گلریزان در رفسنجان گفت: سیره و روش اهل‌بیت(ع) رسیدگی به محرومان و همنشینی با خانواده‌های بی‌بضاعت بوده است.
وی افزود: امام‌حسین(ع) نیمه‌های شب انبان‌های سنگین بر دوش می‌کشیدند و به درب خانه فقرا و نیازمندان می‌بردند که در اثر همین کار زخم‌های کهنه‌ای بر بدنشان بود.
حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به خطبه 53 نهج‌البلاغه، بیان کرد: امام‌علی(ع) در این خطبه بر حمایت از فقیران و محرومان تأکید دارند و مالک‌اشتر را به رسیدگی به محرومان و طبقه پایین‌دست توصیه کرده‌اند.
رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان تصریح کرد: خدمت به خلق خدا بالاترین درجه عرفان است و احساسی که پس از کمک به افراد نیازمند به انسان دست می‌دهد ارزش زیادی دارد.
پورمحمدی با اشاره به سابقه دیرینه مردم رفسنجان در انجام امور خیرخواهانه و مشارکت در امور خیر، گفت: مردم رفسنجان از دیرباز اهل خیر و خیری بودند و با دید باز مسائل اجتماعی را نگاه می‌کردند.
وی ادامه داد: اولین و بزرگترین وقف امنیت در شهرستان رفسنجان رقم خورده و موقوفات بزرگ آستان قدس رضوی در این شهرستان وجود دارد.
رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان بیان کرد: درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و تربیتی در این شهرستان توسط خیران احداث شده و بزرگترین موقوفات هلال‌احمر در شهرستان رفسنجان است.
پورمحمدی با اشاره به اینکه مردم رفسنجان در کارهای دیگر ازجمله پرداخت مالیات در استان نیز جزء اولین‌ها هستند، یادآور شد: در سال 93 بیش از 65 درصد مالیات استان کرمان از رفسنجان جذب شده است.
وی اظهار کرد: افرادی در این شهرستان هستند که طول سال پولی را برای آزادی زندانیان کنار گذاشته و به این امر اختصاص می‌دهند اما نمی‌خواهند کسی آنها را بشناسد.
وی تأکید کرد: خانواده زندانیان مشکلات عاطفی، مالی، روانی و...دارند و نباید نسبت به این خانواده‌ها بی‌اعتنا باشیم.
منبع: دادگستری شهرستان رفسنجان
captcha