86 زندانی در سطح شهرستان کرمان می‌توانند از طریق مساجد آزاد شوند
کد خبر: 3607145
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
موسوی:

86 زندانی در سطح شهرستان کرمان می‌توانند از طریق مساجد آزاد شوند

گروه اجتماعی: مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان گفت: 86 زندانی در سطح شهرستان کرمان می‌توانند از طریق مساجد آزاد شوند که از این تعداد 40 نفر در شهر کرمان با کمک‌های جذب شده از سوی مساجد می‌توانند آزاد شوند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، سید‌حجت‌الله موسوی‌، مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان در جشن کمک به خانواده‌های زندانیان و جشن گلریزان در تالار عقیق رفسنجان گفت: خیران یاوران ستاد دیه هستند و سال‌های سال است که از محل مشارکت‌های خیران زندانیان زیادی آزاد می‌شوند.
وی افزود: دو مؤسسه خیریه و مجموعه حمایتی در کنار دستگاه قضائی خانواده زندانیان را زیرپوشش قرار می‌دهد که انجمن حمایت از خانواده زندانیان و ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان هستند.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان یادآور شد: از سال 80 که ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند تشکیل شده تاکنون دو هزار و 644 زندانی جرایم غیرعمد در استان آزاد شده‌اند.
موسوی‌ افزود: در کنار انجمن و ستاد دیه، هیأت صلح و سازش تشکیل دادیم که با شاکیان صحبت کرده و تعدادی زندانی هم از طریق همین صحبت‌ها بدون پرداخت وجه آزاد شده‌اند که در این راستا بیش از 2 هزار و 120 میلیارد ریال با مذاکره با شاکیان زندانیان جرایم غیر عمد در چند سال گذشته در این استان گره گشایی شده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان خاطرنشان کرد: در شهرستان رفسنجان طی چند سال گذشته  184 زندانی با جرایم غیر عمد با کمک خیرین و کمک های ستاد دیه استان آزاد شدند.
موسوی اضافه کرد: 75 نفر بدهکار مالی و دیه در رفسنجان با مبلغ 450 میلیون‌ تومان از محل کمک‌های خیران شهرستان استفاده شده که آزاد شدند.
وی با اشاره به نگاه ویژه مسئولان عالی‌رتبه نظام به خانواده زندانیان و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، بیان داشت: اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی 313 میلیون‌ تومان به ستاد دیه کشور کمک کردند که نشان می‌دهد این ستاد اعتمادسازی خوبی انجام داده است.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تأمین منابع مالی و درمان را از وظایف مهم ستاد دیه دانست و بیان کرد: 92 جشن گلریزان تاکنون در استان کرمان برگزار شده است و طی این جشن ها، 5 میلیارد و 700 میلیون‌ تومان جمع‌آوری شده است.
وی با بیان اینکه 90 درصد زندانیان استان بدهکاران دیه هستند، یادآور شد: برای کاهش این آمار نیاز به پیشگیری عمومی است و باید تریبون نماز جمعه، مراکز فرهنگی، علمی، دانشگاهیان و ... در این زمینه وارد شوند تا با  آموزش های لازم از بروز جرایم دیه و غیر عمد جلوگیری شود چرا که در حوزه پیشگیری هرچه هزینه کنیم نتیجه و خروجی بهتری خواهیم داشت.
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان با بیان اینکه به طور میانگین روزانه یک نفر در استان بابت مهریه وارد زندان می‌شود، تصریح کرد: بیش از 60 درصد زندانیان غیرعمدی به علت مهریه و نفقه وارد زندان می‌شوند و جوانانی که سرمایه مملکت هستند به دلیل ازدواج‌های ناموفق و مهریه های کلان تن به ازدواجهایی می دهند که بعد از چند ماه منجر به فروپاشی و زندانی شدن فرد بی گناه می شود.
موسوی قبا تأکید بر این مطلب که جمله مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته، باید از فرهنگ مردم حذف شود، اظهار کرد: مهریه باید به طور متعادل و در حد وسع و توان یک مرد در نظر گرفته شود تا توان پرداخت را داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه هر محله می‌تواند یک زندانی غیرعمد را آزاد کند، بیان کرد: اگر در مساجد محله در این مورد مهم اقدام شود می‌توانیم زندان‌های عاری از زندانیان غیرعمد داشته باشیم.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: 86 زندانی در سطح شهرستان کرمان می‌توانند از طریق مساجد آزاد شوند که از این تعداد 40 نفر در شهر کرمان با کمک های جذب شده از سوی مساجد می‌توانند آزاد کنند و به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگردند.
موسوی تأکید کرد: برای آزادی ۲۷ زندانی غیر عمد در رفسنجان مبلغ 10 میلیارد ریال نیاز است که که امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان بتوانیم این تعداد زندانی را آزاد کنیم.
captcha