حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب 110 برنامه
کد خبر: 3608961
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
در راستای اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان؛

حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب 110 برنامه

گروه دانشگاه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، اجرای قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان را پیگیری می‌نماید و تاکنون بیش از 3 هزار شرکت دانش‌بنیان، از سوی کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان تایید شده و مشمول استفاده از مزایای قانون شناخته شدند.

بر اساس این گزارش، با همکاری بخش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف، 110 برنامه حمایتی از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان اجرایی شده است که این حمایت‌ها در 3 سرفصل زیر تقسیم‌بندی شده است:
1) برنامه‌های حمایتی ذیل قانون، شامل تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، معافیت مالیاتی و گمرکی، بیمه تامین اجتماعی و ... که در 54 برنامه تنظیم شده است.
2) برنامه‌های حمایتی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، شامل تسهیلات سربازی، صداوسیما، بورس و ... که در 35 برنامه جای می‌گیرد.
3) برنامه‌های حمایتی ذیل برنامه جامع توسعه کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان، شامل برنامه‌های توسعه صادرات، مشاوره‌ها و ... که در 31 برنامه آمده است.
captcha