پیدا کردن راه کمال از برکات معنوی شب قدر است
کد خبر: 3609624
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

پیدا کردن راه کمال از برکات معنوی شب قدر است

گروه معارف: یک استاد حوزه‌علمیه گفت: تکرار شب قدر در هر سال به افراد امکان پاکسازی خویش را می‌دهد و یکی از نعمت‌های معنوی که در این شب بدست می‌آید، پیدا کردن راه کمال است.

حجت‌الاسلام احمد عابدینی، استاد حوزه‌علمیه اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان،  اظهارکرد: خداوند راه‌هایی برای بندگان خود جهت بازگشت و توبه کردن باز می‌گذارد که یکی از این نعمت‌ها، شب قدر است و انسان در آن شب می‌تواند مسیر زندگی خود را اصلاح کند.
وی خاطر‌نشان کرد: قرآن شب قدر را بهتر از هزار ماه می‌داند و این برای تشویق  انسان‌ها به‌سوی حق و حقیقت و استفاده از نعمت‌های خداوند است. قرآن عظمت شب قدر را با آیه « إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ » بیان می‌کند و به پیامبر می‌گوید تو چه میدانی که شب قدر چیست. این شب، شب رحمت، گذشت، سلامت است و در آیه « إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُبَارَكَةٍ » آن شب را مبارک می‌داند.
عابدینی بیان کرد: کتاب قرآن معجزه جاوید است و مثل آن وجود ندارد و نزول این کتاب در آن زمان، این شب را مبارک کرده است. از این جهت که هرسال شب قدر تکرار می‌شود این امکان را به افراد جهت پاکسازی خویش می‌دهد  و یکی از نعمت‌های معنوی که در این شب بدست می‌آید پیدا کردن راه کمال است.
وی افزود: شب قدر،  فیضی است از طرف خداوند که افراد را تشویق می‌کند و نقطه شروع خوبی برای آن‌هاست، ولی نمی‌توان گفت که اگر کسی شب قدر را درک نکرد، منحرف شده و سرنوشت انسان فقط در یک شب مشخص می‌شود.
این استاد حوزه با توجه به برقراری زمینه‌های مناسب روحی و فکری مناسب در انسان‌ها برای بهره‌مندی از برکات و معنویات شب قدر، گفت: یکی از مهم‌ترین نیاز‌های افراد، آگاه شدن آن‌ها است و نباید احساسات مردم را برانگیخت و شور آن‌ها را زیاد کرد، بلکه باید شعور آن‌ها را افزایش داد و دین اسلام باید به خوبی معرفی شود چراکه دین ما، دین رحمت است. 
حجت‌الاسلام عابدینی در ادامه تصریح کرد: هدف دین آگاه شدن و آگاه کردن واقعی است و دین پیوسته با « اقراء» شروع شده و کتاب آن قرآن است و پیوسته به علم تشویق و انتخاب راه آگاهانه را بیان می‌کند.

captcha