طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی
کد خبر: 3612406
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

گروه سیاسی: حضور پرشور و باشکوه آذری زبانان ولایت‌مدار و آزادی‌خواه در هوای گرم و زیر آفتاب سوزان که همواره حماسه‌ساز بوده‌اند در این مراسم دیدنی است و شعارهایی از جنس آزادی قدس شریف فضای راهپیمایی را عطرآگین کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اقشار مختلف مردم آذربایجان‌شرقی امروز با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین و نمایش قدرت اسلام تاکید و اعلام کردند که روز قدس انتفاضه جهان اسلام است.

طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستیامروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آوای پرخروش میلیون‌ها مسلمان و راهپیمایان روز جهانی قدس که آزادی قدس و نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد زدند بر اندام دژخیمان صهیونیست لرزه انداخت و دل ملت مظلوم فلسطین را آرام کرد.

مراسم روز جهانی قدس در حالی امروز در نقاط مختلف آذربایجان‌شرقی برگزار شد که بیداری اسلامی به عنوان مولود ابتکار امام راحل (ره) و انقلاب ملت ایران، جغرافیای اسلامی را درنوردیده و آرمان آزادیخواهی و حمایت از حق ملت مظلوم فلسطین به عنوان قطب‌نمای خیزش ملت‌ها درآمده است.

حمایت از فلسطین و اعلام برائت از رژیم اشغالگر قدس سمبلی از گرایش بشر به آزادی و آزادیخواهی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هوشمندانه اعلام کرد و امروز همه آزادیخواهان جهان در حمایت از عدالت فریاد می‌زنند و به پا می‌خیزند.

تقریباً هفت ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و در شانزدهم مرداد‌ماه سال 58 و تقریباً یک سال پیش از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، پیامی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صادر شد که طی آن از توده ملت‌های جهان خاصه مسلمانان دعوت شد تا در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در روزی که «روز قدس» نامگذاری شد، راهپیمایی کنند.

روز قدس روز دفاع از مستضعفان جهان، روز فریاد حمایت از مستضعفین و روز ذلت و خواری استکبار و بی‌محتوا شدن صهیونیست‌هاست. آزادسازی قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین، نماد آرمان‌خواهی مبتنی بر تعلیمات الهی و قرآنی مسلمانان جهان است.

طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

امروز در حالی که آفتاب سوزان حضور در خیابان‌ها را دشوار کرده بود، اما مردم تبریز حضوری پرشکوه و باورنکردنی در راهپیمایی روز قدس داشتند.

مردم تبریز امروز اوج همبستگی، همدلی و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند و با زبان روزه و در گرمای هوا و درست در ساعات اوج گرما به خیابان‌ها آمدند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند و در این حماسه، حمایت خود از مردم فلسطین و خشم و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی را به نمایش بگذارند.

جمعه برای ما مسلمانان میعادگاه روز ظهور است، روز حاکمیت مستضعفان، آخرین جمعه نشان آخرین امید است و اگر این جمعه در ماه مبارک خدا باشد یعنی آخرین امید برای حاکمیت مستضعفان، آخرین امیدی که هر سال با مشت‌های گره‌ کرده و فریادهای روزه‌داران می‌درخشد و چشم غاصبان را کور می‌کند.

موج بیداری اسلامی که موجب شده فریاد عدالتخواهی ملت‌های مسلمان تا مرزهای فلسطین اشغالی پیش رود، امروز با سر دادن شعار «القدس لنا» آرمان رهایی قدس و آزادی سرزمین‌های اشغالی از سلطه رژیمی نامشروع را نزدیک‌تر ساخته است.

ندای مرگ بر اسراییل و الموت لاسراییل امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در حالی جغرافیای آزادیخواهان جهان را در می‌نوردد که جانشین خلف و شایسته امام (ره) با هدایت داهیانه ملت بیدار و پیشروی ایران اسلامی، تحقق آرمان رهایی قدس را در شرایط زبونی، انحطاط و سقوط رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر ساخته است.

طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

مردم روزه‌دار شهرها و بخش‌های آذربایجان شرقی با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و حضوری پرشور در مراسم روز جهانی قدس بار دیگر پایبندی به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشته و بر عزم و اراده راسخ خود در حمایت از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین تا رهایی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها تاکید کردند.

آذربایجان‌های حاضر در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس، همبستگی مسلمانان و وحدت امت اسلامی را لازمه تقویت انتفاضه مردم فلسطین و پیروزی در مقابل صهیونیست‌ها دانستند.

جوانان تبریزی با حضور پرشور و گسترده که می‌توان از ویژگی‌های راهپیمایی امسال روز جهانی قدس در تبریز دانست، با در دست داشتن پلاکارت‌هایی با عنوان «القدس لنا و ای قدس» می‌آییم و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا حمایت خود را از انتفاضه فلسطین اعلام کردند.

جوانان تبریزی همچنین با شعار یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، مرگ بر آل‌سعود و تکفیری بر اتحاد مسلمانان برای رهایی قدس تاکید کردند.طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

روز قدس، رستاخیز استکبارستیزی است

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روز جهانی قدس، روز رستاخیز استکبارستیزی مسلمانان جهان در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی است.

افزود: راهپیمایی روز قدس و اعلام حمایت از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین در حقیقت نمایش اقتدار امت اسلامی است.

وی اظهار داشت: حضور در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار علیه رژیم صهیونیستی در راستای لبیک به ندای امام راحل و منویات مقام عظامی ولایت وظیفه‌ای انسانی، اعتقادی و اسلامی تمام مسلمانان است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در خصوص روز قدس با بیان اینکه با توجه به اهمیت روز قدس همه‌ساله حضور گسترده و پرشوری از مردم شاهد را هستیم، اظهار کرد: امسال نیز با توجه به توطئه‌های اخیر اسرائیل و هم‌پیمانش، مراسم روز قدس پرشورتر از سال‌های قبل در تبریز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه پادشاه رژیم آل‌سعود با اسرائیل دست دوستی داده و ایران هراسی راه می‌اندازند، گفت: پادشاه سعودی به کشورهای مختلف سفر می‌کند و در مقابل رئیس جمهور آمریکا هم به عربستان سعودی سفر کرده و با هم پیمانان ضد ایرانی جلسات مختلف برگزار می‌کنند و علاوه بر ایران علیه مسلمانان جهان برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به حملات موشکی اخیر سپاه علیه داعش، بیان کرد: این عملیات مقتدرانه که توسط برادران عزیز سپاه انجام شد، پاسخ و پیام محکمی به افراد مورد حمایت اسرائیل بود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به حمایت اسرائیل از گروه‌های تکفیری داعش، اضافه کرد: با توجه به این مسئله و به پاس قدردانی از تلاش‌های سپاه پاسداران در راستای محکوم کردن غده سرطانی باید در راهپیمایی روز قدس حضور داشته باشیم.

طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستیپیام راهپیمایی روز قدس، نابودی استکبار است
حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در یک کلام پیام راهپیمایی روز قدس، از بین بردن استکبار، مستکبران و ظالمان از روی زمین در کل جهان است.
وی، با اشاره به حضور پرشور و حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: پیام راهپیمایان به‌ویژه مردم شهید پرور آذربایجان و به طور خاص مردم شهید پرور تبریز، اقتدار، عزت، عظمت، وحدت و انسجام مسلمانان است. 
وی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس، حمایت از محرومین و مستضعفین عالم بوده و در حقیقت گامی برای عملیاتی کردن آرمان حضرت امام(ره) در راستای آزادی قدس شریف، قبله اول مسلمانان است. 
حجت‌الاسلام تقی زاده، بیان کرد: راهپیمایی روز قدس پیام بسیار محکمی دارد و حضور حداکثری مردم بر دهان استکبار جهانی و توطئه‌گران منطقه و حامیان گروه‌های تروریستی می‌کوبد.
طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی
راهپیمایی روز قدس، حمایت از مظلومان جهان و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است
سرهنگ الیاس گل‌محمدزاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، اظهار کرد: راهپیمایی در روز جهانی قدس در حقیقت یکی از یادگاران حضرت امام (ره) بوده که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سراسر دنیا برگزار می‌شود. 
وی با تاکید بر اینکه بحث دفاع از فلسطین یکی از شاخصه‌های مهم در نظام جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: راهپیمایی روز قدس در حقیقت حمایت از اسلام و مبارزه با استکبار است. 
گل‌محمدزاده با اشاره به فعالیت‌های تروریستی در منطقه، اضافه کرد: آنچه که در منطقه شاهد آن هستیم، ما را مصمم می‌کند که در این مسیر محکم‌تر قدم برداشته و می‌نمایاند که حضرت امام(ره) تا چه اندازه شناخت و دیدگاه جالبی در مورد رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین داشت. 
وی با بیان اینکه، مردم همانند سال‌های قبل حماسه‌ آفرینی کرده و مشت محکمی بر دهان استکبار زدند، افزود: راهپیمایی روز قدس، حمایت از مظلومان جهان و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

حاشیه‌های راهپیمایی مردم تبریز

راهپیمایی روز قدس امسال تبریز در مسیرهای 7گانه تبریز و از ساعت 10 آغاز و با تجمع راهپیمایی‌کنندگان در مصلای اعظم امام خمینی به پایان رسید.

مردم روزه‌دار تبریز با نشاطی وصف‌ناپذیر در این راهپیمایی شرکت داشته و روزه‌داری و گرما، کوچک‌ترین تاثیری بر مشت‌های گره کرده آن‌ها نداشت.

شعار علیه رژیم صهیونیستی، حمایت از مردم فلسطین و دعا برای آزادسازی قدس شریف و پیروزی مسلمانان جهان در موج مبارزاتی که به راه افتاده، دائم از بلندگوهای دسته‌های محلات تبریز به گوش می‌رسید.

گروه‌های مختلف ورزشی به صورت نمادین با در دست داشتن پرچم حزب‌الله لبنان و نوجوانان و جوانان کاراته‌کار با لباس‌های متحدالشکل، همپای سایر شهروندان تبریزی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی

در طول مسیر راهپیمایی صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی به ملت فلسطین نیز مستقر شده بود.

شرکت گسترده مردم تبریز همراه خانواده‌‌های‌شان به خصوص کودکان خردسال خود که با در دست داشتن سنگ، پرچم حزب‌الله لبنان و پیشانی بندهایی که به سرهای‌شان بسته شده بود، تمام راهپیمایان و عکاسان خبری را به خود جلب کرده بود.

عکاسان و خبرنگاران تبریزی نیز از نخستین ساعات آغاز راهپیمایی روز قدس در تبریز در محل‌های برگزاری راهپیمایی حضور داشتند تا این حماسه باشکوه و استکبارستیزی مردم را به تصویر بکشند.

پلاکاردها و نوشته‌های مبنی بر ما تا آخر ایستاده‌ایم در دستان راهپیمایی‌کنندگان از همه بیشتر به چشم می‌خورد، مردم شعار می‌دانند ما را از تحریم نهراسانید تا آخر ایستاده‌ایم.
طنین فریاد نفرت آذری‌ها از جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی
captcha