اصفهان، شهر دوستدار کودک است/ آغاز جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان
کد خبر: 3613804
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

اصفهان، شهر دوستدار کودک است/ آغاز جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان

گروه فرهنگی: شهردار اصفهان گفت: اصفهان از سوی سازمان يونسكو شهر دوستدار كودك نام گرفته است و در بين ادوار گذشته جشنواره سی‌ام فیلم کودک و نوجوان کیفی‌ترين جشنواره اعلام شد.

به گزارش خبر‌گزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، به نقل از شهرداری اصفهان مهدی جمالی نژاد شهرداراصفهان با اشاره به برگزاری سی‌امین دوره از جشنواره کودک در اصفهان و بازگشت مجدد اين جشنواره به اصفهان اظهار کرد: اين دوره از جشنواره با شکوه و ابهت ويژه‌تری به ميزباني اصفهان برگزار مي‌شود و تفاوت اين دوره از جشنواره با دوره‌هاي گذشته استفاده حداکثري از هنرمندان اصفهان و درگيري همه شهروندان با اين جشنواره خواهد بود.
وی گفت: در سی‌امین جشنواره بین‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان نمايندگان بسياري از کشو‌ر‌های خارجي به اصفهان خواهند آمد و ۸۸ ميهمان از ۴۴ کشور در اين رويداد فرهنگي هنري شركت می‌كنند و ۳۰ داور از كشور‌های مختلف حضور داشته كه ۶ نفر از آنها اصفهاني هستند و در سطح ملي نيز ۶۶ داور حضور دارند كه همگي از اصفهان می‌باشند.
شهردار اصفهان تصریح کرد: فیلم‌های سینمایي بلند، نيمه بلند و پويانمايی در چند سينمای شهر اصفهان به نمايش در خواهد آمد و با يکديگر به رقابت می‌پردازد. همچنین کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و نمايشگاه عکس و پوستر نيز در طول زمان برگزاری جشنواره پيش‌بينی شده است كه در كتابخانه مركزی شهر اصفهان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهر اصفهان یک شهر امن محسوب می شود، افزود: در اين دوره از جشنواره فيلمسازان و ميهمانان خارجی از کشورهايی نظیر آلمان، لهستان، روسيه، ليبي، چک، كانادا، فرانسه، سوييس، بلژيك، امارات و انگلستان در شهرمان حضور خواهند يافت.
جمالی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: حضور مهمانان خارجی ظرفیت خوبی برای معرفی ظرفيت‌های شهر  تاريخی اصفهان به هنرمندان و فرهيختگان عرصه سينماي بين‌الملل بوده و اين افراد مي‌توانند مبلغان خوبی برای جذب گردشگران خارجی به شهر اصفهان باشند.
وی جشنواره سی‌ام فیلم کودک و نوجوان را  کیفی‌ترين جشنواره در بين ادوار گذشته اعلام کرد و اظهار کرد: از آنجايي که اصفهان از سوی سازمان يونسكو شهر دوستدار كودك نام گرفته است، بليط‌  اين جشنواره برای دانش آموزان به صورت رايگان و نيم بها خواهد بود.
شهردار اصفهان در ادامه گفت: همه کودکان و نوجوانان اصفهانی می‌توانند با مراجعه به ربات تلگرامی @icff_bot یک بليط رايگان و ۱۸ بليط با 75 درصد تخفيف دريافت کنند و هر كاربر مي‌تواند اين ربات را به افراد مختلف معرفی کرده و از تخفيف‌های ويژه‌ آن برخوردار شود.
جمالی‌نژاد خاطر‌نشان کرد: در این راستا برنامه‌هایی نیز در باغ نور برای کودک و نوجوان و نکوداشت‌هایی برای چهره‌های مطرح سينمايی در کنار اين جشنواره برپا خواهد شد و اختتاميه آن در سالن کوثر اصفهان خواهد بود.
وی در ادامه تصریح کرد: برای اولین بار در حاشيه جشنواره بين‌المللي فيلم کودک و نوجوان، در خصوص حمایت از تولید در این دوره از جشنواره ۴۰  فيلم کوتاه با موضوع كودك و نوجوان كليد می‌خورد.

captcha