انتشار «زندگینامه امام علی(ع)» به زبان آذری در گرجستان
کد خبر: 3615502
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

انتشار «زندگینامه امام علی(ع)» به زبان آذری در گرجستان

گروه بین‌الملل: کتاب چهل حدیث درباره «زندگینامه امام علی(ع)» با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان به زبان آذری ترجمه و منتشر شد.

انتشار زندگینامه امام علی(ع) به زبان آذری در گرجستان
رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: کتاب چهل حدیث «زندگینامه حضرت علی(ع)» با حمایت این رایزنی فرهنگی و مشارکت اداره مسلمانان گرجستان به زبان آذری ترجمه و پس از چاپ بین محافل علمی و دانشگاهی گرجستان توزیع شد.
هدف از انتشار این کتاب، معرفی صحیح و حقیقی دین اسلام و زندگی ائمه معصومین (ع) پس از رحلت حضرت محمد (ص) پیامبر اکرم در کشورهای مسیحی‌نشین و ایجاد ارتباط با فرهیختگان و اندیشمندان این جوامع اعلام شده است.
در مقدمه کتاب پس از ذکر گوشه‌هایی از زندگی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، درباره ضرورت آشنایی هر چه بیشتر با سیره رفتاری ائمه اطهار، آمده است: بشریت برای خروج از نادانی و جهالت نیازمند راهنمایی انسان‌های اخلاق‌مدار بر پایه معنویت الهی است که در این میان، مطالعه و الگو‌پذیری از روش زندگی ائمه در پیشگاه خداوند متعال و عمل به دستورات دین اسلام به منظور نیل به موازین آسمانی ارزش و اهمیت بسیاری دارد.
در این کتاب همچنین شیوه زندگی حضرت علی‌(ع) به عنوان نمونه‌ای بی نظیر و الگویی ماندگار در رفتار اجتماعی جوامع، با انتخاب و گلچین چهل حدیث به عنوان هدیه به خوانندگان گردآوری شده است.  
کتاب چهل حدیث «زندگینامه حضرت علی(ع)» با تلاش طغرل موسی‌اف، نویسنده و دیلمان شه مردانلی، مترجم این اثر انتشار یافته است.

captcha