محور فعالیت‌های فرهنگی با توجه به شرایط منطقه قرآن باشد
کد خبر: 3623890
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

محور فعالیت‌های فرهنگی با توجه به شرایط منطقه قرآن باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: ما معتقدیم با توجه به شرایط منطقه باید محور فعالیت‌های فرهنگی قرآن باشد.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو باخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: در غرب کشور کرمانشاه یکی از استان‌های بسیار مهم و استراتژیک در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه فرهنگ است و می‌تواند نقش مؤثری در کشور ایفا کند.
وی افزود: این استان در خصوص رشد مسائل فرهنگی به‌نوعی جلوگیری از ورود فرهنگ بیگانه و در ارتباط با جلوگیری و ایجاد مانع بر سر نفوذ تفکر متحجر غربی مؤثر است.
محمدی اظهار کرد: فعالیت در عرصه فرهنگی در استان کرمانشاه به‌عنوان یک استان مرزی بسیار حائز اهمیت است و ما معتقدیم باتوجه به شرایط منطقه باید محور فعالیت‌های فرهنگی قرآن باشد و در استان به‌ویژه در سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی افتاده و در هر شهر و شهرستان و روستا یک مرکز قرآنی، یک شعبه قرآنی و یک مؤسسه قرآنی حاضر است و این به سبب ظرفیت بی‌بدیل مردمی است ظرفیتی که هیچ چیزی قابل جایگزینی با آن نیست و هیچ دستگاه و نهادی نمی‌تواند این قابلیت را در عرصه قرآنی نادیده بگیرد.
مدیرعامل اتحادیه قرآن و عترت کشور درادامه اظهار کرد: باتوجه به بستر فراهمی که در استان کرمانشاه وجود داشت ما تصمیم گرفتیم در اولین هفته، ادغام را در سه استان غربی انجام دهیم و استان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه اولین استان‌هایی بودند که در اولین هفته شروع فرآیند ادغام در این استان‌ها انجام شد.
وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه شاهد یک پروسه آرام و منطقی و کاملاً حرفه‌ای بودیم و این نشان از زحمات و کاری شایسته‌ بود و منجر به انتخاب هیئت مدیره بسیار فعال و مؤثر در استان کرمانشاه شد.
محمدی تصریح کرد: امیدواریم که این فرآیند موجب تشکیل اتحادیه قوی و مدغم و یک دست باشد و تمامی اعضاء یک صدا، یک‌دل و منسجم به‌دنبال منافع قرآنی استان کرمانشاه باشند و حتماً اتفاق مبارکی در رابطه با مؤسسات قرآنی را شاهد خواهیم بود.
مدیرعامل اتحادیه قرآن و عترت کشور در پایان تأکید کرد: اتحادیه مدغم در عرصه قرآنی تحولی بنیادین را شکل می‌دهد که در نهایت این تحول موجب استحکام و موفقیت بیش از پیش مؤسسات قرآن خواهد شد.
captcha