قضاوت 17 داور در مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی
کد خبر: 3625689
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

قضاوت 17 داور در مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم ابراز کرد: 17 داور استانی و کشوری قضاوت مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی را بر عهده دارند.

هاشم روغنی، قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی در مورد قضاوت مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف ابراز کرد: قریب به اتفاق همه صاحب‌نظران متفق‌القول هستند که مسابقات قرآن خراسان رضوی به جهت حضور تعداد قاریان سطح بالا، یک پایه از مسابقات کشوری قوی‌تر است.
سطح بالای مسابقات استان و حضور داوران بین‌المللی
وی با اشاره به اینکه مسابقات استانی در اکثر استان‌ها با حضور یک داور قضاوت می‌شود، اظهار کرد: تنها در خراسان رضوی در هر رشته، دو داور محلی و کشوری که تجربه داوری بین‌المللی را هم در کارنامه دارند به قضاوت خواهند پرداخت.
حضور 17 داور محلی و کشوری در مسابقات استان
سرپرست هیئت داوران مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در خصوص نحوه چینش داوران مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف، تصریح کرد: 17 داور به تفکیک 11 داور آقا و 6 داور بانو داوری چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه در بخش آقایان شش داور محلی و پنج داور کشوری به قضاوت خواهند پرداخت، افزود: در بخش تجوید محمدجواد رجایی و علی‌اکبر حشمتی، در بخش وقف و ابتدا حسن حکیم‌باشی و سعید رحمانی، در بخش صحت حفظ کاظم گرامی و مهدی حسنی، در بخش لحن حمید شاکرنژاد و قاسم رضیعی، در بخش صوت حمید هروی و محمد عباسی و در بخش دعاخوانی حجت‌الاسلام مهدی شجاع قضاوت را برعهده دارند.
روغنی از حضور شش داور بانو به تفکیک  دو داور محلی و چهار داور کشوری در این دوره از مسابقات خبر داد و اضافه کرد: در بخش تجوید استاد نیاورانی، در بخش وقف و ابتداء استاد عچرش، در بخش صحت حفظ استاد سعیدی، در بخش لحن استاد موسوی‌نیا، در بخش صوت استاد نافذکلام و در بخش دعاخوانی استاد صحراگرد به قضاوت رقابت های بخش بانوان می‌پردازند.
تغییری در آیین‌نامه داوری وجود ندارد
وی درخصوص آیین نامه داوری مسابقات قرآن اوقاف نیز اظهار کرد: آیین‌نامه جدید داوری در سال گذشته تنظیم و برای پنج سال تصویب شد لذا در صورت وجود نقاط ضعف باید به کمیته فنی ارجاع داده شود.
این داور بین‌المللی قرآن تصریح کرد: برای اینکه قاریان با اطلاع از محتوای آیین‌نامه مسابقات و با آمادگی بر اساس همان اطلاعات در مسابقات حضور یابند، آیین‌نامه برای پنج سال آینده آماده و تصویب شد.
قاریان مشهد همچنان سرآمد سایر قاریان
سرپرست هیئت داوران مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه قاریان شهرستان‌های سبزوار، نیشابور و تربت‌حیدریه نسبت به سال‌های گذشته از موقعیت خوبی برخوردارند اما به برکت حضور ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشهد همچنان سرآمد قاریان است.
captcha