رسالت خبرنگار، ایجاد محبت و دوستی در دنیای امروز است
کد خبر: 3627331
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
گشتاسبی‌راد:

رسالت خبرنگار، ایجاد محبت و دوستی در دنیای امروز است

گروه اجتماعی:‌ رئیس دانشگاه شیراز اظهار كرد كه اگر اصالت را بر محبت و دوستی بگذاریم، رسالت خبرنگار ایجاد محبت و دوستی در دنیای امروز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس دانشگاه شیراز امروز، 15 مردادماه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار كه در این دانشگاه برگزار شد، گفت: اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی كاری است كه انسان‌های با ارزش انجام می‌دهند.

وی با بیان اینكه اگر اصالت را بر محبت و دوستی بگذاریم، رسالت خبرنگار ایجاد محبت و دوستی در دنیای امروز است، افزود: قطعاً اگر كسی كه این مسئله را اصل بداند، نه به خود و نه به دیگران و نه حتی به طبیعت آسیب می‌رساند.

گشتاسبی با یادآوری اینكه اهل بیت همگی اهل وفاق و محبت هستند، گفت: اگر می‌خواهیم دنیای ما تبدیل به دنیای خوبی شود، باید مبلغ محبت و دوستی باشیم.

رئیس دانشگاه شیراز همچنین اصل قراردادها را در روابط انسانی یادآور شد و افزود: وقتی ما نمی‌توانیم افراد را به سمت محبت تشویق كنیم، مجبور هستیم كه از قراردادها استفاده كنیم تا كسی به خودش و جامعه آسیب‌ نرساند همان‌طور كه دین نیز یكسری مقررات و دستورالعمل‌هایی برای زندگی انسان دارد.

وی، مرحله اول و بدوی روابط انسانی را مرحله جنگ و خصومت برشمرد و گفت: اگر در دنیای مدرن امروز ما هنوز برخی‌ها به دنبال جنگ و خصومت هستند، این افراد در مرحله بدوی فكر می‌كنند چرا كه اولین راه حل انسانیت گفت‌وگو است و بعد از این مرحله، مرحله قراردادها مطرح می‌شود به عنوان مثال زمانی كه دو نفر در خیابان تصادف می‌كنند، منتظر آن می‌مانند كه پلیس راهنمایی و رانندگی بیاید و قضاوت كند در حالی كه مرحله عالی آن عفو و گذشت و برقراری دوستی است و در این صورت است كه آرامش در جامعه حكم‌فرما می‌شود.

گشتاسبی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های دانشگاه شیراز اشاره و بر این نكته تأكید كرد كه این دانشگاه متعلق به مردم شیراز است و اگر افتخاری دارد، آن هم متعلق به مردم این دیار است لذا تمام ادارات هم باید این دانشگاه را متعلق خود بدانند و با آن همكاری داشته باشند.

رئیس دانشگاه شیراز با یادآوری اینكه در نظام بین‌المللی تایم، این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه ایران معرفی شده است، به برخی از درخواست‌های خبرنگاران در این نشست اشاره كرد و گفت: شیوه جذب دانشجو در دوره‌های شبانه از طریق آزمون سراسری است البته ما درخواست‌هایی را به عنوان یك دانشگاه سطح یك مطرح كردیم كه بتوانیم برای این دوره‌ها در پردیس‌های خودگردان و بین‌المللی امتحان ورودی برگزار كنیم و به وسیله این امتحان دانشجو جذب كنیم.

وی با بیان اینكه ارتباط ما با حوزه صنعت و معدن قوی نیست اما با وزارت نفت این ارتباطات بسیار قوی بوده است، گفت:‌ همچنین با شهرداری شیراز نیز یك قرارداد حمل و نقل داریم كه سه سال از آغاز این فعالیت می‌گذرد و ما در بخش هوشمندسازی كنترل ترافیك به شهرداری كمك كرده‌ایم.

گشتاسبی یادآور شد كه قرارداد دیگری نیز برای بحث فرونشست زمین در سطح شیراز با شهرداری داریم كه اساتید دانشگاه هم‌اكنون بر روی آن مطالعه می‌كنند.

رئیس دانشگاه شیراز در پایان گفت: ما این درخواست دسترسی خبرنگاران به پایان‌نامه‌های دانشجویی در كتابخانه مركزی دانشگاه شیراز را پیگیری خواهیم كرد.

captcha