دشمنان با تحمیل فشارهای متعدد نتوانستند ایران را تضعیف کنند
کد خبر: 3629462
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

دشمنان با تحمیل فشارهای متعدد نتوانستند ایران را تضعیف کنند

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار البرز گفت: تلاش‌ دشمنان که در منطقه به جد درصدد تضعیف و انزوای ایران اسلامی هستند تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سیدحمید طهائی، استاندار البرز،  21مرداد در جلسه شورای اداری استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهارکرد: تلاش‌های دشمن که در منطقه به جد در صدد تضعیف و انزوای ایران اسلامی هستند تاکنون برای آنان حاصلی نداشته است.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید تا جای ممکن در جایگاه‌های خود با قدرت حضور داشته باشند، گفت: امید است تا هر زمان که مدیران و مسئولان در جایگاه‌های مختلف حضور دارند به مسئولیت خطیر خود آگاه بوده و دست از تلاش برندارند.
این مسئول با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و اهمیت توجه به صنایع کوچک و متوسط، گفت: فرصت‌های شغلی ارزان و فراوان با رونق و ایجاد صنایع کوچک و متوسط ایجاد می‌شود.
طهائی در ادامه به دولت الکترونیک اشاره و ابرازکرد: یکی از برنامه‌های موثر دولت الکترونیک است، در برخی کشورها تمامی خدمات از این طریق صورت می‌گیرد از این رو ما نیز باید گام‌های بلندی برداریم چراکه زیرساخت‌ها و اهتمام جدی در این رابطه فراهم است.
وی ادامه داد: با گسترش دولت الکترونیک بسیاری از آسیب‌ها و تخلفات از بین می‌رود، با شیوه سنتی پیچ و خم‌های اداری و مشکلات مردم افزایش می‌یابد و با تحقق این امر تسهیل بسیاری وجود خواهد داشت.
استاندار البرز ادامه داد: هیچ دستگاهی برای تحقق دولت الکترونیک نمی‌تواند بهانه داشته باشد چراکه بودجه و کارشناس به اندازه مورد نیاز مهیا شده است.
طهائی با اشاره به اینکه اگر حراست‌های ادارات به درستی اقدام کنند راه‌های تخلفات بزرگ نیز از بین خواهد رفت، گفت: با تقویت بازرسی‌ها و ایجاد بسترهای مناسب می توان از تخلفات بزرگ پیشگیری کرد.
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: این افراد در نهایت آزادگی از کیان جمهوری اسلامی دفاع کرده و سال‌های ارزشمند عمر خود را در اسارت بسر بردند و یا در این راه به شهادت رسیدند.
وی در ادامه به راه اندازی اولین پارک تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات در البرز اشاره و گفت: با توجه به جایگاه فنی و علمی استان و وجود مراکز علمی و پژوهشی و تعدد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استان ایجاب می‌کرد در البرز درصدد راه اندازی پارک های علم و فناوری متعددی باشیم.
استاندار البرز با بیان اینکه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر این باور بود که استان البرز در کریدور شرق علم و فناوری کشور است افزود: 53 درصد شاغلان البرزی در حوزه خدمات فعال هستند که باید تا 75 درصد افزایش پیدا کند چراکه کاهش نیروی انسانی به واسطه رشد فناوری را داریم و باید در این رابطه اقداماتی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه 900 میلیارد تومان در حوزه تامین زیرساخت‌های ارتباطات البرز هزینه شده، افزود: در این حوزه اقدامات بسیار حائز اهمیتی صورت گرفته و پیشخوان دولت از 79 خدمت سال 92 اکنون به 227 خدمت رسیده است.

captcha