علی‌اصغر(ع)؛ سندی بر مظلومیت امام حسین(ع)
کد خبر: 3644243
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹
حجت‌الاسلام خاص‌امیری مطرح کرد:

علی‌اصغر(ع)؛ سندی بر مظلومیت امام حسین(ع)

گروه اجتماعی: امام جمعه سپیدشت با بیان این‌که حضرت علی‌اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) است که مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش را به جهانیان نشان می‌دهد، اظهارکرد: هر کس که مشکلی دارد اگر امام حسین(ع) قسم بدهد و حضرت علی‎اصغر(ع) را واسطه قرار دهد، بدون شک مشکل او حل می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا خاص‌امیری، امام جمعه سپیددشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) و با بیان این‌که حضرت علی‌اصغر(ع) سند مظلومیت امام حسین(ع) است که مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش را به جهانیان نشان می‌دهد، گفت: در آن موقعیتی که امام قرار داشت و در آن جمعیتی که در کربلا حضور داشتند، علی‌اصغر(ع) آن طفل شش ماهه به‌عنوان یک نفر جنگی به حساب نمی‌آمد که در مقابل آنها به جنگ بپردازد.
وی با اشاره به این‌که از نظر قوانین جنگ این کودک شش ماهه از جنگ معاف است، اظهار کرد: زمانی‌که حضرت امام حسین(ع) برای درخواست آب برای علی‌اصغر(ع) به میدان رفت لباس جنگ را بیرون آرده و لباس پیامبر اکرم(ص) را پوشید به‌طوری که سپاه دشمنان پنداشتند که حضرت قصد تسلیم شدن دارد.
حجت‌الاسلام خاص‌امیری با بیان این‌که زمانی‌که حُر به کربلا رسید امام دستور داد که اسبشان را آب دهند، افزود: آخرین نفری که از افراد حُر می‌‎رسد حضرت خود با دست خودش به او و اسبش آب داده و آن‌ها را سیراب می‌کند و این در حالی‌است که بین این جمعیت کوفی حتی یک نفر وجود ندارد که وجدان بیداری داشته باشد و یک کاسه آب برای سیراب کردن علی‌اصغر(ع) بر حضرت بدهد.
امام جمعه سپیدشت، با بیان این‌که، فرزند پیغمبر اسلام(ص) درخواست یک کاسه آب برای طفلش می‌کند که با تیر سه شعبه به درخواست او پاسخ می‌دهند، ادامه داد: این عمق فاجعه را نشان می‌دهد که در قبال یک کاسه آب تیر سه شعبه به گلوی طفلی که از نظر قوانین جنگی از جنگ‌ معاف است، بزنند.
وی با بیان امام حسین(ع) در یکی خطابه‌های خود می‌گوید: من به صحرایی می‌روم که گرگ‌هایی وجود دارد که مرا تکه تکه می‌‌کنند، اذعان کرد: گرگ هم شرم دارد که نامش را بر این‌ها بنهند.
حجت‌الاسلام خاص‌امیری، با اشاره به این‌که حضرت علی‌اصغر(ع)، رقیه(س) و موسی بن جعفر(ع) باب‌الحوائج هستند، عنوان کرد: مقام حضرت علی‌اصغر(ع) در پیشگاه امام حسین(ع) بالاست تا جایی‌که در لحظات آخر که پیکر مطهر امام حسین(ع) را دفن می‌کنند بدن ایشان به لرزه درمی‌آید، که حضرت سجاد(ع) براساس علم امامتی که دارد، متوجه می‌شود.جای حضرت علی اصغر(ع) کم است.
امام جمعه سپیدشت در پایان اظهارکرد: هر کس که مشکلی دارد اگر امام حسین(ع) قسم بدهد و حضرت علی‎اصغر(ع) را واسطه قرار دهد، بدون شک مشکل او حل می‌شود.

captcha