حقیقت عاشورا، عظیم و دست‌نیافتنی است
کد خبر: 3645095
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

حقیقت عاشورا، عظیم و دست‌نیافتنی است

گروه معارف: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: حقیقت عاشورا، همانند حقیقت قرآن عظیم و دست‌نیافتنی است، بطوری که بخش‌های عظیمی از عاشورا هنوز برای جامعه ناپیدا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(‌ایکنا) از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان شب گذشته، 31 شهریور مصادف با شب اول محرم در مسجد حضرت علی‌ ابن ابیطالب(ع) این شهر، گفت: حقیقت عاشورا، همانند حقیقت قرآن عظیم و دست نیافتنی است، بطوری که بخش‌های عظیمی از عاشورا هنوز برای جامعه ناپیدا است.
وی ادامه داد: وجود اباعبدالله(ع) و واقعه عاشورا از خیلی از حقایق بالاتر است، ما نمی‌توانیم به آنچه که حقیقت این قیام بزرگ است، دست پیدا کنیم، اما هر کس می‌تواند به اندازه ظرفیت خود این حقیقت را درک کند.
امام جمعه شهرستان زاهدان بیان کرد: بعد از پیامبر اکرم(ص) دو جریان به وجود آمد که یکی می‌گفت حکومت باید حکومت ولایی باشد و جریان دیگر اعتقاد داشت که حکومت باید سلطنتی باشد.
وی افزود: امام باقر(ع) در حدیثی می‌فرمایند اسلام بر 5 پایه استوار است: نماز، روزه، حج، زکات و ولایت. اینکه ما اباعبدالله(ع) و قیام ایشان را سرلوحه قرار می‌دهیم، بر مبنای حکومت ولایت است.
آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اهمیت برپایی مراسم عزای حسینی، بیان کرد: حدود 14 قرن از جریان عاشورا می گذرد و شیعه هر سال حالت اعتصاب و اعتراض خود را ادامه می دهد و به حکومت حاکمان ددمنش آن زمان اعتراض دارد.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: شیعیان حسین(ع) تاکنون از مسئله عاشورا پاسداری کرده‌اند و مهمترین حرکت از این نوع جنگ نرم عزاداری، سینه زنی و سوگواری است.
captcha