شبکه‌ توزیع محصولات مخرب فرهنگی نهایت استفاده را از فضای مجازی می‌برد
کد خبر: 3645691
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
ملکی‌پویا:

شبکه‌ توزیع محصولات مخرب فرهنگی نهایت استفاده را از فضای مجازی می‌برد

گروه اجتماعی: رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجای استان مرکزی گفت: چرخه شبکه‌های تهیه و توزیع محصولات مخرب فرهنگی روز به روز تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر عمل می‌کند و هر روز با توجه به نیاز مخاطبین محصول تولید کرده و متاسفانه نهایت استفاده را از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش فعالیت‌های خود می‌برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سرهنگ عابدین ملکی پویا، رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجای استان مرکزی، در کارگاه امنیت اخلاقی ویژه سازمان‌های مردم نهاد استان که شامگاه شنبه اول مهرماه در خانه سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد گفت: مباحث امنیت اخلاقی با پیشرفت تکنولوژی با موضوعات بسیار پیچیده و گسترده‌ای روبرو می‌شود که نیاز است برای رفع این معضلات تمام دستگاه‌های متولی امر با پلیس همکاری کنند.
وی تصریح کرد: شناسایی و برخورد با شبکه‌های تهیه و توزیع محصولات مخرب فرهنگی، شناسایی و برخورد با شبکه‌های فساد و فحشا، شناسایی و برخورد با شبکه‌های تهیه و توزیع مشروبات الکلی، شبکه‌های جرائم فضای مجازی و شناسایی و برخورد با شبکه‌های تهیه، توزیع و نصب تجهیزات ماهواره، بخشی از وظایف و فعالیت‌های پلیس امنیت اخلاقی در بخش جرائم پنهان است.
ملکی پویا ادامه داد: چرخه شبکه‌های تهیه و توزیع محصولات مخرب فرهنگی روز به روز تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر عمل می‌کند و هر روز با توجه به نیاز مخاطبین محصول تولید کرده و متاسفانه نهایت استفاده را از ظرفیت فضای مجازی برای گسترش فعالیت‌های خود می‌برد.
رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجای استان بیان کرد: در بحث برخورد با شبکه‌های تهیه و توزیع مشروبات الکلی با دو شبکه توزیع خارجی و داخلی مواجه هستیم در شبکه‌های توزیع داخلی شاهد ساخت مشروبات الکی با استفاده از شیشه و هولگرام تقلبی  شرکت‌های خارجی هستیم که مصرف کننده صدمات زیادی را متحمل می‌شود بطوری که سال گذشته در اراک چندین مورد کوری چشم و از دست دادن کلیه را شاهد بودیم.
وی گفت: زنان خیابانی، پوشش و آرایش خلاف عفت عمومی، مجالس لهو و لعب، دوچرخه سواری بانوان، ناهنجاری‌های پوشش و آرایشی، مزاحمین نوامیس، دور دور کردن خودروها، استفاده از آرم و علائم گروه‌های منحرف، شرب خمر و حرکات مستانه، دختران و پسران فراری، سگ گردانی و حمل حیوانات، ناهنجاری و آلودگی صوتی، روزه خواری، کاروان عروسی، کشف حجاب و عربده کشی و ... جزو جرائم آشکار محسوب شده و پلیس امنیتی در صورت مشاهده برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.
ملکی پویا با بیان اینکه خیلی‌ها فکر می کنند داخل خودرو حریم خصوصی است و می‌توانند هر کاری همچون کشف حجاب انجام دهند، گفت: داخل خودرو آن قسمتی که برای عموم همچون صندوق عقب قابل مشاهده نیست جزو حریم خصوصی است اما  در داخل ماشین چناچه کشف حجاب، آلودگی صوتی و... اتفاق بی‌افتد جزو جرائم آشکار محسوب می‌شود. در بحث جرائم آشکار خودروها، پلیس امنیت اخلاقی بطور مستقیم وارد عمل نمی‌شود بلکه از طریق دوربین‌های مداربسته جاده‌ها شماره پلاک ماشین را ثبت و با فرد خاطی برخورد می‌کند.
 رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجای استان گفت: دوچرخه سواری بانوان با پوشش کامل جزو جرائم آشکار نیست اما اگر با پوشش نامناسب باشد برخورد می‌کنیم، همچنین اگر سگ در خانه نگهداری شود و برای همسایه‌ها مزاحمت ایجاد نکند جرم محسوب نمی‌شود اما اگر در سطح شهر به ویژه در اماکن عمومی شاهد گردش سگ توسط صاحبش باشیم ضمن جمع آوری سگ با صاحب آن نیز برخورد قانونی می‌شود.
وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه ویژه افراد با جرائم خرد ارتقای مهارت رفتار را به همراه دارد، گفت: با هدف ارتقای سطح امنیت اخلاقی جامعه و جلوگیری از آسیب‌های  بیشتر در سطح شهرها درباره حجاب، آلودگی صوتی، حمل سگ و ارتباطات نامتعارف دوره‌های آموزشی برگزار شده که می‌توان به 18 دوره اشاره کرد که از ارجاع حدود 350 نفر در سال گذشته به دادسراها جلوگیری بعمل آورد.
ملکی پویا در پایان بیان کرد: در سطح استان مرکزی آمار جرائم و سوء استفاده‌ در فضای مجازی روبه افزایش است که رفع آن نیازمند مشارکت تمام دستگا‌ه‌ها است همچنین باید آموزش همگانی تخصصی در این خصوص داشته باشیم.
captcha