اباعبدالله «رفتن» را انتخاب کرد تا اسلام بماند
کد خبر: 3647229
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

اباعبدالله «رفتن» را انتخاب کرد تا اسلام بماند

گروه اجتماعی: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اباعبدالله(ع) «رفتن» را انتخاب کرد، تا اسلام بماند؛ او رفت تا چراغ اسلام روشن بماند؛ در مقابل انحرافات، تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها قیام کرد تا از قدرت و حاکمیت فاسد تقدس‌زدایی کرده و به بشریت، کرامت بخشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان، امروز در جمع خبرنگاران، گفت: امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر را در مقابل قدرت زمان، نهادینه کرد. به ما آموخت که اگر انحرافی ایجاد شد، قانون‌گریزی شکل گرفت و ضعف عدالت نمایان شد، فریاد کوبنده خود را بصورتی مؤثر و جریان‌ساز بر سر ظالمان بکشیم.
وی اظهار کرد: رویکرد عاشورا، رویکرد اصلاح طلبانه است؛ انگيزه قيام امام حسين(ع) چيزی جز اصلاح امّت نبود. رویکرد عاشورا، سازندگی، حیات و کرامت است؛ دین از دست رفته و سنّت فراموش شده رسول خدا باید زنده می‌شد و چه کسى سزاوارتر از فرزند رسول خدا که پیشگام چنین حرکتى شود.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: صرفاً شور حسینی را نبینیم؛ اشک، طهارت و لطافت به وجود انسان می‌دهد، اما بودن در مجالس عزای امام حسین(ع)، تذکرات بسیاری دارد و تعمق در این مسیر لازم است.
وی بیان کرد: اباعبدالله(ع) «رفتن» را انتخاب کرد، تا اسلام بماند؛ او رفت تا چراغ اسلام روشن بماند؛ در مقابل انحرافات، تبعیض‌ها و بی عدالتی‌ها قیام کرد تا از قدرت و حاکمیت فاسد تقدس‌زدایی کرده و به بشریت، کرامت بخشد.
هاشمی با بیان اینکه جفاست که شخصیت امام حسین(ع) فقط در اشک ریختن، سینه زنی و عزا محدود شود، اظهار کرد: شخصیت امام حسین (ع) که خود و خاندان ایشان عصاره فضائل پیامبر مکرم اسلام هستند، جاری شدن عدالت، احیای حق و معرفت دادن به اصل مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نظم دهنده جامعه است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: باید منکرهای زمان را شناخت؛ منکر امروز، قدرت‌های استکباری هستند.
captcha