افزایش امنیت زائران کربلا با نصب 1000 دوربین
کد خبر: 3647796
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

افزایش امنیت زائران کربلا با نصب 1000 دوربین

گروه بین‌الملل: آستان مقدس حسینی از نصب 1000 دوربین مداربسته در مناطق اطراف حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) در کربلای معلی جهت تأمین امنیت زائران در مراسم عزاداری روز عاشورا خبر داد.

افزایش برقرار امنیت زائران حسینی در روز عاشورابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»؛ «افضل شامی»، معاون امور فرهنگی و اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی دیروز (7مهرماه) از استقرار شمار گسترده داوطلبان در میان زائران و نصب 1000 دوربین مداربسته در اطراف حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) به منظور برقراری و تأمین امنیت زائران در مراسم روز عاشورا خبر داد.

وی افزود: به منظور برقراری امنیت زائران در روز عاشورا، روش‌های نظارتی مختلفی درنظر گرفته شده‌ که از میان آنها می‌توان به نصب دوربین‌های نظارتی و استقرار گسترده داوطلبان در میان زائران به منظور بررسی و کنترل شرایط، اشاره کرد.

افضل شامی افزود: با افزایش تعداد زائران و مواکب حسینی، تلاش‌ها برای سازماندهی و هماهنگی بیشتر در جهت تأمین امنیت زوار نیز افزایش یافته است.

وی در پایان بر ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه و تبیین جلوه‌های مثبت در زیارت امام حسین(ع) تأکید کرد.

یادآور می‌شود، ماه محرم به عنوان نخستین ماه از سال هجری قمری، به دلیل وقوع  اتفاقات تاریخی مهم از جمله «واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و اصحاب و یاران باوفای ایشان» از اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان به ویژه شیعیان برخوردار است/.

captcha