مراسم تاسوعای حسینی در کوهبنان برگزار شد
کد خبر: 3647919
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

مراسم تاسوعای حسینی در کوهبنان برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان با تاسوعای حسینی، مردم ولایتمدار و بسیجی شهرستان کوهبنان با حضور در مساجد، تکایا و حسینه‌ها به سوگ اباعبدالله‌الحسین(ع) نشستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان دیروز شنبه، 8 مهر پس از اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا در جمع عزاداران حسینی کوهبنان گفت: هر سال که از حادثه کربلا می‌گذرد بر جوشش و خروش این حادثه افزوده می‌شود و خون تازه در رگ‌های شیعیان و آزادمردان جهان به حرکت در می‌آید که امسال با تشیع جنازه شهید حججی حادثه کربلا خود را بیشتر و بارزتر نمایان کرد.
وی افزود: دشمن در طول تاریخ بارها تلاش کرد تا با تخریب قبر مطهر امام حسین(ع) و یاران شهیدش دیگر نامی از کربلا نماند، اما شاهدیم هر سال بر عظمت این ایام افزوده شده و این عظمت و اقتدار در همایش بزرگ اربعین حسینی نمایان می‌شود.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: امروز متعلق به قمر بنی ‌هاشم(ع) است، شخصیتی که در دامان ابرمرد تاریخ رشد و نمو پیدا کرد و درس وفاداری، ولایتمداری، شجاعت، فتوت، جوان مردی و مردانگی را آموخت.
وی تصریح کرد: در حالی که دشمنان قصد داشتند زمینه جذب حضرت ابوالفضل(ع) را فراهم کنند و برایش امان نامه فرستادند، اما ایشان ماندن در کنار امام حسین(ع) و شهادت در راه خدا را بر منافع دنیایی ترجیح دادند.
جعفری بیان کرد: در روز عاشورا حضرت عباس(ع) چنان با اقتدار و صلابت پا به میدان جنگ گذاشت که کسی توان جنگ و مقابله با ایشان را نداشت، شخصیتی که برای به دست آوردن دل کودکان مشک را بر دوش انداخت و به طرف فرات رفت، اما وقتی خود به آب رسید ننوشید و تلاش کرد تا آب را به خیمه‌ها برساند و در همین مسیر به شهادت رسید.
وی گفت: حضرت ابوالفضل(ع) یک شخصیت جهانی است، حتی غیرمسلمانان نیز احترام خاصی برای ایشان قائل هستند.
captcha