لزوم ساماندهی خبرنگاران لرستان/ شورای خبرنگاران تشکیل می‌شود
کد خبر: 3649565
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۱

لزوم ساماندهی خبرنگاران لرستان/ شورای خبرنگاران تشکیل می‌شود

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان درخصوص تفکیک خبرنگاران از بازاریاب‌ها، گفت: اداره‌کل ارشاد با همکاری خانه مطبوعات در راستای ساماندهی خبرنگاران و بازاریاب‌ها اقداماتی را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شیرزاد بسطامی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، پنج‌شنبه، 13 مهرماه در جمع خبرنگاران، گفت: برای ساماندهی خبرنگاران، افراد باید شرایطی مانند داشتن یک سال سابقه بیمه، عضویت مطبوعات و داشتن تاییدیه از شورای خبرنگاران داشته باشند.
وی در خصوص شورای خبرنگاری اظهارکرد: این شورا متشکل از باسابقه‌ترین افراد در رسانه و مطبوعات استان، یک نفر از خانه مطبوعات، مسئول مطبوعات ارشاد و معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خواهد بود.
بسطامی در خصوص شرح وظایف این شورا بیان کرد: این شورا رزومه و مدارک هر فرد خبرنگار را مطالعه و بررسی می‌کند و در نهایت تاییدیه نهایی برای احراز فرد به‌عنوان خبرنگار را صادر خواهد کرد.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که بعد از تاییدیه شورا فرد به‌عنوان خبرنگار عادی معرفی می‌شود، گفت: شورای خبرنگاران در واقع به‌عنوان فیلتر اصلی در این مهم خواهد بود و در نهایت بعد از تاییدیه شورا فرد به‌عنوان یک خبرنگار عادی معرفی می‌شود.
وی در خصوص شرایط خبرنگار حرفه‌ای اظهارکرد: خبرنگاری که تاییدیه شورا را گذرانده برای داشتن کارت حرفه‌ای باید در یک آزمون که بعد از رایزنی با تهران از آنها برگزار خواهد شد شرکت کند یا مطابق اسناد رزومه ارائه شده برای وی کارت خبرنگار حرفه‌ای صادر می‌شود.
بسطامی با بیان این‌که از هم‌اکنون برای ساماندهی خبرنگاران به مسئولان خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اضافه کرد: نشریات و خبرگزاری‌ها باید نیروهای خود را برای این مهم معرفی کنند تا ساماندهی به‌صورت دقیق انجام شود.
بسطامی ادامه داد: با وجود این اقدامات باز هم به نظر می‌رسد شاهد ریزش چشم‌گیر خبرنگارنماها در سطح استان نباشیم زیرا کسانی هستند که با ارایه اسنادی غیر واقعی بتوانند تاییدیه خود را به‌عنوان خبرنگار بگیرند.
captcha