فعالیت ۱۳ خبرگزاری در لرستان/جایگاه مطلوب مطبوعات لرستان در سطح ملی
کد خبر: 3676732
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

فعالیت ۱۳ خبرگزاری در لرستان/جایگاه مطلوب مطبوعات لرستان در سطح ملی

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی ارشاد لرستان با اشاره به فعالیت ۱۳خبرگزاری در لرستان گفت: جایگاه مطبوعات لرستان در سطح ملی مطلوب است کمااینکه رسانه‌ها زبان گویای جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شیرزاد بسطامی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، عصر سه‌شنبه، پنجم دی‎ماه در جمع خبرنگاران گفت: مطبوعات لرستان در قیاس با مطبوعات استان‌های هم‌جوار چیزی کم ندارند کمااینکه حاصل فعالیت‌های روزنامه نگاران باعث کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های رسانه‌ای شده و استان از حیث رسانه و مطبوعات جایگاه بسیار خوبی در سطح ملی دارد.
وی بیان کرد: هم‌اکنون 81 نشریه چاپی، 36پایگاه خبری و  13سرپرستی خبرگزاری در لرستان فعالیت دارند، این در حالی‌است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 40 خبرنگار ساماندهی شده‌اند و بنا داریم پس‌از ساماندهی خبرنگاران با برگزاری کلاس‌های آموزشی از خبرنگاران آزمون بگیریم و قبول‌شدگان در آزمون کارت خبرنگاری حرفه‌ای دریافت کنند.
بسطامی افزود: مصاحبه شفاهی و ارزیابی رزومه بخش دیگری از اقداماتی است که ما در نظر داریم پس‌از برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون برای انتخاب خبرنگاران حرفه‌ای و خبرنگاران عادی انجام دهیم.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: یکی‌از عمده‌ترین آسیب‌های مطبوعات لرستان نحوه توزیع و فروش نشریات مجلی است که برای رفع این آسیب‌ها راهکارهایی در نظر داریم و ما در صدد هستیم با مدیریت ستادی و کمک خود فعالان رسانه‌ای و مشارکت گروه‌های مردم‌نهاد آن‌را محقق کنیم.
وی تصریح کرد: جایگاه مطبوعات در سطح استان خوب است و گام‌هایی برای ساماندهی مطبوعات برداشته‌ایم که تا حدود خیلی زیادی توانسته است مشکلات گذشته را کاهش دهد اما هنوز دارای اشکالاتی هستیم که باید رفع شوند.
بسطامی گفت: تعداد 12نشریه در لرستان بالاترین ضریب کیفی را از حیث کیفیت چاپ و دوره منظم انتشار دارند، کمااینکه متاسفانه برخی نشریات ما فقط رپرتاژی هستند و برخی هم فقط تلاش می‌کنند که ماده 16در مورد آنها اعمال نشود و امتیازشان سلب نشود.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: توزیع آگهی‌های دولتی یکی از سیاست‌های حمایتی از مطبوعات است و اگر مدیران نشریات محلی به سمت استفاده از آگهی‌های «م الف» بروند هم به صرفه‌تر خواهد بود و هم نحوه توزیع آگهی‌ها ساماندهی می‌شود.
وی گفت: مطبوعات باید با یک نگاه کلی و آینده‌نگر در بحث آگهی‌ها عمل کنند کمااینکه عمده نشریات محلی ما در حوزه توزیع و فروش دارای مشکلاتی هستند و از همین زاویه نشریات به سمت استفاده از آگهی‌ها و رپرتاژها برای تامین منابع مالی می‌روند که باعث می‌شود نگاه‌شان به مدیران تقویتی باشد تا انتقادی و این یک آسیب جدی است.
بسطامی با بیان این‌که رسانه‌ها باید زبان گویای جامعه باشند، اظهارکرد: بحث ساماندهی با وجود برخی اشکالات کوچک اما در کلیت کار امری مثبت است.

captcha