برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در 12 استان كشور/ فارس؛ استان پيشتاز
کد خبر: 3683867
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
تن به ایكنا خبر داد:

برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در 12 استان كشور/ فارس؛ استان پيشتاز

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در 12 استان كشور خبر داد.

علی تن، معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه هفته‌های قرآن و عترت برای دومین سال در نقاط مختلف كشور برگزار خواهد شد، گفت: امسال این هفته‌ها در 12 استان كشور برگزار می‌شوند.
وی با بیان اینكه استان فارس، نخستین استانی بود كه هفته قرآن و عترت اجرا شد، افزود: بلافاصله بعد از استان فارس، هفته‌های قرآن و عترت 11 استان دیگر برگزار خواهد شد كه تا پایان سال این هفته‌ها اجرا می‌شوند.
تن اظهار كرد: برنامه‌های متنوعی كه در استان فارس طی هفته قرآن و عترت برگزار شد اعم از جشنواره‌های فرهنگی، هنری، قرآنی،‌ علمی و پژوهشی و غیره نیز در استان‌های دیگر به اجرا درخواهند آمد.
معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فراخوان و جمع‌آوری آثار این جشنواره‌ها از تابستان امسال انجام شده اما اختتامیه این‌ جشنواره‌ها در بازه زمانی دی‌ماه تا اسفندماه برگزار می‌شوند.
وی در ادامه در پاسخ به اینكه هفته قرآن و عترت سالانه برگزار می‌شود یا دو سالانه، زیرا استان فارس دو سال پیش میزبان این هفته‌ها بود، گفت: ما هر سال این هفته‌ها را برگزار می‌كنیم اما چون اعتبارمان محدود است هر سال در تعدادی از استان‌ها این هفته‌ها برگزار می‌شوند و در سال آینده آن مابقی استان‌ها میزبان خواهند بود.
تن بیان كرد: اگر اعتبار زیادی داشته باشیم، قطعاً این هفته‌ها را در تمام استان‌ها برگزار خواهیم كرد وگرنه این هفته‌ها را تقسیم‌بندی می‌كنیم بدین صورت كه استان‌هایی كه امسال میزبان جشنواره آیات هستند، امسال میزبان هفته قرآن و عترت نیستند و در سال آینده آن را اجرا خواهند كرد.

captcha