برگزاری منسجم نماز جماعت اصلی ترین برنامه فرهنگی دانشگاه‌های اردبیل است
کد خبر: 3685073
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

برگزاری منسجم نماز جماعت اصلی ترین برنامه فرهنگی دانشگاه‌های اردبیل است

گروه فرهنگی: مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: در بخش دانشجویی برگزاری منسجم نماز جماعت در دانشگاه‌های این استان از اصلی‌ترین برنامه‌های فرهنگی این مراکز به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، امروز چهارم بهمن ماه در جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: احیای نماز از اهمیت بسیار بالایی در جامعه برخوردار بوده که در آیات و روایات مختلف نیز به این موضوع و اهمیت آن پرداخته شده است.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: دانشگاه که مرکز نشر علوم و تعلیم و تربیت است، وظیفه ما در بحث احیای نماز سنگین بوده و باید از تمامی توان و ظرفیت‌ها در راستای احیا و ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه‌ها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه اگر نخستین فریضه واجب نماز در نظام اسلامی ترک شود، بقیه نیز ترک خواهد شد، تصریح کرد: اگر در جامعه‌ای نماز احیا شود، ناهنجاری‌های اجتماعی، بی‌عدالتی‌ها و دیگر رذائل اخلاقی و رفتاری کاهش و از بین می‌رود.
حجت الاسلام حسنی با بیان اینکه در بخش دانشجویی برگزاری منسجم نماز جماعت در دانشگاه‌های این استان از اصلی‌ترین برنامه‌ها است، افزود: 72 نفر از ائمه جماعت در دانشگاه‌های استان نماز جماعت را در بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها اقامه می‌کنند که 15 نماز جماعت فقط در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: بهترین برنامه فرهنگی دانشگاه، حل مشکلات مربوط به نماز جماعت است و تلاش و جدیت بر این بوده تا بتوانیم با جلب مشارکت‌های لازم زمینه برای ترویج فرهنگ نماز را در بین دانشجویان فراهم آوریم.

captcha