دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است
کد خبر: 3685486
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

دشمن به دنبال ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد با بیان این‌که دشمن به این نتیجه رسیده که باید حکومت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، گفت: دشمنان ما در تجربه 40 ساله خود به این نتیجه رسیده اند ‌که برای اینکه مردم از حکومت دینی دست‌بردارند، باید این حکومت را ناکارآمد در مدیریت سیاست و اقتصاد نشان داد تا امید مردم از نظام قطع شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز، ششم بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه در حرم امام رضا(ع)، با اشاره به برداشته شدن نرده‌های جایگاه نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: با توجه به عمل بسیار شایان و قابل‌تقدیر و توجهی که در نماز جمعه تبریز صورت گرفت، حسب‌الامر امام‌جمعه محترم تبریز، موانع حافظتی را بین مسئولان و مردم برداشتند، این مسئله دقیقاً مسئله امنیتی است و مسئل آن نیز مسئولان امنیت کشور و نظام هستند. بنده یک بار دیگر نیز در اوایلی که امام‌جمعه شهر مشهد شده بودم، این تقاضا را کردم اما آقایان از نظر امنیتی تجویز نکردند.
امکان حذف موانع حفاظتی از نماز جمعه مشهد بررسی شود
وی ادامه داد: باز هم با توجه به این‌که این عمل در یک نماز جمعه صورت گرفته است، از مسئولان امنیتی استان تقاضا می‌کنم با بررسی عمیق در مسائل امنیتی اگر مصلحت می‌دانند، این موانع بین مردم و مسئولان در صف نماز جمعه برداشته شود به خاطر این‌که اساس نماز جمعه در تساوی حقوق و یکسان بودن و در صف واحد بودن همه نمازگزاران است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: خدا لعنت کند منافقین و عناصری که این شرایط را بر نظام ما تحمیل کردند، لذا از استاندار تقاضا می‌کنم دستور بررسی امنیتی را بدهد و در صورت مصلحت حتماً این موانع بین برادران، عزیزان نمازگزار و مسئولان برداشته شود تا مردم و صفوف نماز جمعه یکپارچه شود.
ششم بهمن 60، تابلوی مردانگی و غیرت مردم مازندران
وی به سالروز جنایت کمونیست‌ها در آمل و حمله به این شهر اشاره و بیان کرد: امروز روز ششم بهمن است که در کشور ما خاطرات زیادی دارد و در فراز و نشیب‌های سیاسی زیادی این روز را گذراندیم. اما در بین تمام این جریانات، آنچه به‌عنوان یک تابلوی شفاف و درخشان در ششم بهمن می‌درخشد، مردانگی، حمایت و انقلابی بودن مردم غیور و دلاور شهر آمل، شهر هزار سنگر است، آن هم در موقعیتی که نظام در سال 1360 داشت، دشمن ما را محاصره کرده بود، جنگ بر مردم تحمیل ‌شده بود و دوران رکود را می‌گذراند و دشمن هم در برخی نقاط مرزی تثبیت ‌شده بود.
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: ناپاکی‌ها، جنایت‌های بی‌ارزش و کور منافقین نیز در کشور و مملکت غوغا می‌کرد، اتحادیه کمونیست که از یک عده عناصر خود فروخته و به‌ظاهر مارکسیست اما مارکسیست آمریکایی تشکیل شده بود، جاده تهران و آمل را ناامن کرده بودند، در جنگل‌های اطراف آمل مستقر شدند، مرحوم شریعتی، امام جمعه این شهرو پسر جوانش را جلوی چشم خانواده‌اش به درخت بستند و تیر باران کردند و در ادامه روز ششم بهمن، به شهر آمل حمله‌ور شدند.
وی افزود: هدفشان این بود که اگر آمل را قبضه کنند، بر تمام مازندران مسلط می‌شوند و با موقعیت استراتژیکی که آمل دارد از نظر ارتفاعات، بر دشت‌های غرب مازندران و از نظر نقطه اتصال شمال به تهران، می‌توانند مشکل بزرگی برای نظام به وجود آورند و این حرکت را بعد از عصر بنی‌صدر خائن انجام دادند، چون در خیانت این اتحادیه کمونیست، بنی‌صدر ملعون هم‌ دست داشت و کمک می کرد.
امام‌جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که مردم مقاوم و مبارز در برابر کمونیست‌های خائن بودند، گفت: این‌ها آمده بودند تا شهر را بگیرند و فکر می کردند اگر بر مراکز حکومتی مثل سپاه، فرمانداری و برخی مراکز دیگر مسلط شوند، مردم آنها را به رسمیت می شناسند و به آنها متمایل می شوند، بعد از تصرف برخی از این مراکز، دیدند مردم مبارز اصلی و مقاوم قطعی قضیه هستند.
وی اظهار کرد: منافقین نابکار برای این حرکت مسلحانه اتحادیه کمونیست، قبلاً در آمل زمینه‌سازی کرده بودند، به مردم گفتند حکومت با دین دوتاست، حکومت به دین شما مربوط نیست چون مردم مازندران، مردم متدینی هستند که هم نسبت به دین عاطفه دارند، هم مردم ولایی و ارادتمند به اهل‌بیت(ع) هستند، لذا تبلیغ کردند که دین به حکومت کاری ندارد.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: وقتی آمدند، برخی مراکز را گرفتند وعده‌ای را در خیابان‌ها شهید کردند، مردم هم از سپاه اسلحه گرفتند و در خیابان‌ها سنگرسازی کردند، لذا آمل، به شهر هزار سنگر معروف شد و کار به جایی رسید که غیرت، شجاعت و مردانگی مردم آمل را امام بزرگوار در وصیت‌نامه خود متذکر هستند و از آنان تشکر می‌کنند؛ یعنی مردم نشان دادند که فقط حکومت دینی می‌خواهند.
وی با تأکید بر این‌که مردم حکومت دینی می‌خواهند، گفت: مردم بعد از نزدیک به 40 سال تجربه کردند که حکومت باید دینی و دین هم دین حاکمیت‌دار است، نه اینکه مردم دین سکولار جدای از سیاست و حاکمیت را قبول داشته باشند، دینی که فقط در توده‌ای از مراسم و شعائر خلاصه شود را مردم نمی‌پسندند و حکومتی هم که به ما سوای دین بخواهد معیشت، اقتصاد و سیاست مردم را اداره کند، این حکومت را قبول نمی‌کنند.
تنها راه غلبه دشمن، ناکارآمد نشان دادن حکومت اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که دشمن به این نتیجه رسیده که باید حکومت اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد، تصریح کرد: لذا دشمنان ما نیز همین تجربه 40 ساله را دارند و به این نتیجه رسیدند ‌که برای اینکه مردم از حکومت دینی دست‌بردارند، باید این حکومت را ناکارآمد جلوه داد که برای مدیریت سیاست و اقتصاد مردم کارآمدی ندارد و امید مردم را از این نظام قطع کنند.
وی اضافه کرد: برادران و خواهران، شگرد اخیر دشمن به این نقطه رسیده است که در زمینه جنگ نرم، شایعات و عملیات روانی کاری کند تا مردم امیدی از این نظام نداشته باشند، در زندگی، معیشت و اقتصادشان از این نظام ناامید شوند، لذا آنچه را که باید به آن توجه کنیم این است که مسئولان کاری کنند که مردم به نظام امیدوار شوند.
راه امیدواری مردم به نظام، تعامل با بیگانه نیست
وی با بیان اینکه امیدواری مردم به نظام با برقراری و تعاملات با بیگانه نیست، این همان خواسته دشمن است، افزود: دشمن می‌خواهد ما به خودمان امیدوار نباشیم، چشم‌مان را به دروازه غرب بدوزیم و به آنان امیدوار باشیم، نوع تعامل ما با بیگانه، مردم را به نظام امیدوار نمی‌کند و اگر به دشمن و بیگانه امیدوار کرد، بزرگ‌ترین آفت نظام است.
وی ادامه داد: وزیر خارجه فرانسه‌ به شما تهمت‌زده و گفته مسئله موشک را با مسئولان ایرانی مذاکره کرده ایم، می‌خواهیم مذاکره کنیم تا از اقتدار خودشان در منطقه دست‌بردارند و پایشان را از منطقه جمع کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که تنازل از قدرت به معنای حل مشکلات معیشتی نیست، افزود: این برای مسئولان، دولت، ملت و مجلس ما به تجربه ثابت کرد شکست در برجام را که ما به هر مقدار از قدرت خودمان تنازل کنیم این‌طور نیست که مشکلات معیشتی مردم حل شود، بیشتر می‌شود؛ ما از فناوری هسته‌ای در برجام تنزل کردیم، مشکلات اقتصادی آن بیشتر شد که کمتر نشد، از موشک‌سازی خودمان تنزل کنیم که آنان بر خلاف حرف مسئولان، مدعی هستند ما تنزل کردیم، اگر تنزل کردیم، باز هم مشکل حل نمی‌شود.
وی بیان کرد: این‌طور نیست که مشکل معیشت ما حل شود، چون دشمن فهمیده مشکل معیشت ما این است که ما از قدرتمان تنازل می‌کنیم، از فناوری و توان و صنعت موشکی‌مان تنزل می‌کنیم، پس باید مشکلات اقتصادی و معیشتی را بر ما بیشتر کند و شما می‌خواهید این آدم وزیر خارجه دروغگوی فرانسه و همدست و همیار ناپاک آمریکا را در این مملکت راه بدهید و وارد شود؟ این مردم راضی‌اند؟ «هیهات مناالذله».
امام‌جمعه مشهد مقدس، اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی مردم را تنها راه امیدواری آنان به نظام دانست و گفت: باید مردم عزیز را امیدوار کنیم و تنها راه امیدوار کردن این است که مردم باید روند اقتصادی جامعه را از نظر نرخ ارز و طلا، وضعیت گرانی و معیشتی را در سراشیب حل شدن ببینند و امیدوار شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، اضافه کرد: کلید حل مشکلات در اشتغال است که بیکاران بر سر کار بروند و تنها راه اشتغال هم اقتصاد مقاومتی است، راهی که مقام معظم رهبری، چهار سال روی آن ایستاده‌اند، مؤلفه و راهکار می‌دهند اما متأسفانه حرکتی انجام نگرفته است.
آیت‌الله علم‌الهدی در پایان با بیان اینکه آب در خانه و ما تشنه‌لبان می‌گردیم، گفت: راه و مسیر ما مشخص است، رهنمود رهبر معظم انقلاب، جاده را برای ما مشخص کرده است اگر در این مسیر حرکت کنیم، مردم امیدوار می‌شوند، جداً هم امیدوار می‌شوند.

captcha