برگزاری کارگاه آموزشی شبیه‌خوانی در شوشتر
کد خبر: 3685979
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

برگزاری کارگاه آموزشی شبیه‌خوانی در شوشتر

گروه فرهنگی: سومین کارگاه آموزشی شبیه‌خوانی 12 و 13 بهمن به میزبانی شوشتر برگزار می‌شود.

خلیل ضرغام‌پور، مدیر کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از برگزاری کارگاه آموزشی شبیه‌خوانی در تاریخ 12 و 13 بهمن‌ به میزبانی شوشتر خبر داد و گفت: این کارگاه دو روزه با حضور سید محسن هاشمی از پیشکسوتان عرصه شبیه خوانی در کشور در تالار فرهنگ شوشتر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه در سطح استان با حضور مسئولان شبیه‌خوانی هر شهرستان و با دعوت از شبیه‌خوانان استان برگزار می‌شود، افزود: این برنامه سومین کارگاه آموزشی شبیه‌خوانی در استان است؛ کارگاه اول و دوم آموزش شبیه‌خوانی در رامهرمز و شوش دانیال برگزار شده بود.

ضرغام‌پور درباره استقبال شبیه‌خوانان استان از این کارگاه‌ها گفت: از آن جایی که شبیه‌خوان‌ها قشر کم‌درآمدی هستند و از طرفی کانون تعزیه استان پشتوانه مالی خوبی ندارد، وقتی صحبت هزینه در این کارگاه‌ها می‌شود، شبیه‌خوانان استقبال زیادی نمی‌کنند و معمولاً شبیه‌خوان‌ها امکان پرداخت هزینه کارگاه را ندارند. تاکنون کسی از خارج شهرستان برای شرکت در کارگاه اسم‌نویسی نکرده است.

مدیر کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی خوزستان درباره موضوعات این کارگاه آموزشی، گفت: موسیقی توصیفی و آواز در شبیه‌خوانی، بررسی نسخه‌های شبیه‌خوانی در زمینه‌های مختلف، شیوه اجرا و بازی در شبیه‌خوانی و نقش‌بوسی در شبیه‌خوانی بخش‌های در نظرگرفته شده هستند.

این فعال عرصه شبیه‌خوانی در پایان با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) از اجرای گروه نمایش فدک به مدت 5 روز در حسینیه اعظم شوشتر خبر داد.

captcha