تربیت فرزندان براساس خداباوری؛ اساس سبک زندگی فاطمی
کد خبر: 3687753
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

تربیت فرزندان براساس خداباوری؛ اساس سبک زندگی فاطمی

گروه فرهنگی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که اساس سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) تربیت فرزندان بر اساس خداباوری بود، اظهارکرد: حضرت فاطمه زهرا(س) تلاش می‌کرد فرزندان را بر اساس تربیت دینی رشد دهد.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در خصوص سیره رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) و سبک زندگی آن حضرت، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) تلاش می‌کرد فرزندان را بر اساس تربیت دینی و خداباوری تربیت کند کمااینکه حضرت علی(ع) در خصوص رفتار حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین کمک‌کار من در طاعت خداست.
وی با بیان این‌که زندگی اسلامی بر اساس طاعت و عبادت است، افزود: زن و شوهر باید به هم محبت کنند و صداقت در جامعه و خانواده اسلامی حاکم باشد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: خانواده‌ها باید از سبک زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) درس بگیرند این در حالی‌است که حضرت فاطمه(س) فرمودند که یا علی(ع)! من تو را هرگز مجبور به کاری نکرده و هرگز به تو دروغ نگفته‌ام.
امام‌ جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که سبک زندگی حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان بر اساس خداباوری بود، ادامه داد: فرزندان عامل اصلی شیرینی زندگی هستند این در حالی‌است که زمانی شیرینی زندگی باقی می‌ماند که خانواده‌ها به تربیت فرزندان اهتمام داشته باشند.
این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: پدر و مادر نیازهای تربیتی فرزندان را بشناسند زیرا نسل سالم، نسلی پاک و با معنویت است.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: آن حضرت فرمودند که من سه چیز را دوست دارم، تلاوت قرآن نگاه کردن به سیمای رسول خدا(ع) و انفاق در راه خدا، لذا خانواده‌ها تربیت فرزندان را بر اساس قرآن و محبت اهل‌بیت(ع) تقویت روحیه انفاق و بندگی قرار دهند.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهیده راه ولایت بود، سبک زندگی حضرت زهرا(س) را بر پایه ولایت‌مداری دانست و عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) برای دفاع از ولایت خودش را در معرض خطر قرار داد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خصوص اصول زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: بندگی، حجاب، روشنفکری، عفت و پاکدامنی از اصول مهم در زندگی آن حضرت بود.
امام‌ جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی همان سبک زندگی علوی و فاطمی است، اضافه کرد: مبادا در زندگی از زندگی غربی پیروی کنیم.

captcha