شهدا عامل وحدت و مانع خشونت هستند
کد خبر: 3702115
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

شهدا عامل وحدت و مانع خشونت هستند

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیر کاروان جهادی قرآن کریم مشهد مقدس گفت: شهدا با درک درست از کلام الهی، ایستادگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و جان خود را فدای جهان اسلام کردند تا حافظ وحدت در بین مسلمانان شوند و از افراط‌گری و خشونت جلوگیری کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، کاروان جهادی قرآن که از مشهد عازم عراق شده بود، با خانواده پنج شهید عراقی و مسئولان قرآنی و غیر قرآنی عراق دوشنبه، 6 فروردین‌ماه دیدار کرد.
سروش عظیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی سروش جاودانه وحی و دبیر کاروان جهادی قرآن کریم به مشهد مقدس در حاشیه دیدار با خانواده پنج شهید عراقی ضمن ابراز همدردی و تکریم خانواده معظم شهدا با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهدا گفت: شهدا در اوج جوانی می‌زیستند، با اسلام و قرآن مأنوس بودند و با توجه به اینکه سن کمی داشتند اما با مطالعه و تفسیر آیات قرآنی توانستند به این درک برسند که باید برای حفظ اسلام و میهن‌شان از خود گذشتگی کنند.
وی عنوان کرد: شهدا سرمایه‌های اسلام و انقلاب هستند و نباید آن‌ها را فراموش کنیم بلکه باید با ترویج فرهنگ ایثارگری، دیدار با خانواده‌های شهدا به نشر دین اسلام کمک کنیم و به بهانه‌های مختلف این نهضت را ادامه دهیم. همچنین شهدای ایرانی و عراقی با درک درست از کلام الهی، ایستادگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و جان خود را فدای جهان اسلام کردند تا حافظ وحدت در بین مسلمانان شوند و از افراط‌گری و خشونت جلوگیری کنند.
دبیر کاروان جهادی قرآن کریم به مشهد مقدس بیان کرد: در 10 محفل اولی که در کربلا برگزار شد، مسئولان قرآنی و غیر قرآنی حضور داشتند و از صوت زیبای قاریان نوجوان ایرانی بهره‌مند شدند و این کاروان مورد حمایت و تقدیر مسئولان قرار گرفت.

وی در پایان تأکید کرد: جامعه قرآنی همچون دیگر اقشار مردم باید در دیدارها حضور داشته باشد تا یاد و خاطره شهدا حفظ شود. همچنین این دیدارها بهانه‌ای برای احساس همدردی با خانواده‌های شهداست؛ خانواده‌هایی که فرزندان‌شان را برای دفاع از وطن تربیت کرده و به شهادت رسیدند.

یادآور می‌شود، در پایان این دیدار به رسم تجلیل تندیس یادبودی از طرف عتبه حسینی به خانواده‌های معظم این شهدا تقدیم شد.


علی خداپور
انتهای پیام

captcha