عبادت خالصانه زمینه رشد و کمال انسان را فراهم می‌کند
کد خبر: 3733207
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

عبادت خالصانه زمینه رشد و کمال انسان را فراهم می‌کند

گروه معارف- امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: عبادت خالصانه زمینه رشد و کمال را در انسان ایجاد می‌کند، بطوری که این افراد، در اثر عبادت، تواضع پیدا می‌کنند، خود را به منبع اصلی قدرت یعنی خدای متعال متصل می‌کنند و در نتیجه به آرامش می‌رسند.

عبادت خالصانه زمینه رشد و کمال انسان را فراهم می‌کند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، امروز در همایش دانش‌آموختگی طلاب روستای سفیدسنگ از توابع زاهدان، گفت: الله متعال هیچ‌ چیزی را به ‌اندازه دین دوست ندارد؛ الله تمام کائنات را برای برنامه‌های دینی آفریده است، این‌همه انتظام برای آن است که دین خدا بر زمین قائم شود.
مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: مقامی که به انبیا رسیده به‌خاطر آن است که آن‌ها با اخلاص، خدا را عبادت کردند و دین خدا را نشر کردند و در نتیجه به مقام والای نبوت نائل آمدند.
وی ادامه داد: خدا زمین را خلق کرده که ما آن را با سجده، عبادت و خیرونیکی پر کنیم. علاوه بر فرشتگان، زمین نیز همه نیکی‌ها و همه گناهان انسان‌ها را ثبت می‌کند و روز قیامت گزارش اطلاعات خود را ارائه می‌دهد.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: الله به ما نیاز ندارد. ما هستیم که برای همه‌چیز خود به الله محتاجیم، برای هر قدمی که بر می‌داریم و برای هر لقمه‌ای که می‌خوریم محتاج خداییم. اگر الله از شما حمایت نکند، چه کسی می‌تواند شما را نصرت کند؟ اگر الله رزقش را بند کند، زمین را خشک کند، آب را پایین ببرد، چه کسی می‌تواند آن‌ها را به شما بدهد.
وی افزود: عبادت خالصانه زمینه رشد و کمال را در انسان ایجاد می‌کند، بطوری که این افراد، در اثر عبادت، تواضع پیدا می‌کنند، خود را به منبع اصلی قدرت یعنی خدای متعال متصل می‌کنند و در نتیجه به آرامش می‌رسند، در مقابل کفار از خود ضعف نشان نمی‌دهند، در مقابل دشمنان خدا می‌ایستند، از سرزنش و تهدید و تبلیغات دشمن هراس ندارند.
این عالم اهل سنت بیان کرد: محبت دین باید در قلب ما ریشه دوانده باشد، به‌قدری که تحمل سختی و فشار برای ما آسان باشد؛ زیرا گاهی خداوند بندگان را با مصائب و سختی‌ها آزمایش می‌کند و بنده باید در هر حال، صبوری کرده و شکرگزار باشد.
مولوی عبدالحمید افزود: شایسته است همه اقشار قرآن را یاد بگیرند، آن را بخوانند، بر آن عمل کنند و آن را نشر دهند، زیرا قرآن قانون خداست، منشور زندگی ماست؛ انسان باید دغدغه دین داشته باشد؛ اگر بی‌غم و راحت باشیم، تضمینی نیست که بهشت حتما مال ماست.

انتهای پیام

captcha