هیچ زائری بدون بیمه راهی اربعین نمی‌شود/ هزینه ویزا؛ معادل نرخ رسمی ارز
کد خبر: 3734035
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
ذوالفقاری اعلام کرد:

هیچ زائری بدون بیمه راهی اربعین نمی‌شود/ هزینه ویزا؛ معادل نرخ رسمی ارز

گروه جامعه ــ رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان این‌که امسال هیچ زائری بدون بیمه راهی اربعین نخواهدشد، گفت: مبلغ ویزا معادل نرخ رسمی ارز از زائران اخذ می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین عصر امروز شنبه ششم مرداد ماه با حضور حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین، مسجدی سفیر ایران در عراق، مسئولان کنسولگری‌های ایران در شهرهای مهم عراق و مسئولان ستاد‌های مختلف اربعین در وزارت کشور برگزارشد.

در این نشست، پس از ارائه مباحث و پیشنهادهای مختلف از سوی دست‌اندرکاران اربعین، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در جمع‌بندی این نشست، گفت: از نظر زیرساخت‌ها وضعیت به شرایط قابل قبولی رسیده است و ما به دنبال افزایش کیفیت هستیم. البته هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم به همین دلیل باید همانند سال‌های اول حرکت جهادی داشته باشیم.

ذوالفقاری برگزاری باشکوه اربعین برای ملت و دولت‌ ایران و عراق را فرصت استثنایی دانست که قطعاً دشمنانی هم دارد و گفت: ما نباید عملکردی در داخل عراق داشته باشیم که فرصتی را در اختیار دشمنان قرار دهیم تا آنها مشکل ایجاد کنند.

وی در ادامه به اقداماتی که باید در داخل کشورمان در حوزه اربعین انجام دهیم اشاره کرد و گفت: لزومی ندارد بر روی ویزای اربعین عنوان اربعین ذکر شود و همین که مدت اعتبار اربعین وجود داشته باشد، کافی است. همچنین باید برخی اقلام مصرفی را از داخل عراق خریداری کنیم تا مشکلات حمل و نقل کمتر شود. حتی اگر زمین ثابتی در اختیار داشته باشیم ظروف و وسایل موکب‌ها را در داخل عراق نگه‌داری ‌می‌کنیم تا حمل و نقل ما کاهش پیدا کند.

نمی‌خواهیم احساس رقابت بین موکب‌داران ایرانی و عراقی رخ دهد

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه باید کمک به موکب‌های عراقی ادامه پیدا کند، گفت: تأکید می‌کنیم که هیچگاه نمی‌خواهیم احساس رقابت بین موکب‌داران ایرانی و عراقی رخ دهد و جایی که لازم است حتی موکب‌های ایرانی را ایجاد نمی‌کنیم و به جای آن به موکب‌های عراقی کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ویزای انفرادی باید صادر شود، اظهار کرد: پکیج آموزشی برای زائران باید آماده شود و با صدا و سیما نیز برای این آموزش زائران هماهنگی صورت گیرد. سال گذشته 50 درصد زائران ما بیمه شده و به اربعین رفتند اما امسال همه زائران باید بیمه شوند و هماهنگی شده تا هیچ زائری بدون بیمه وارد عراق نشود.

ذوالفقاری با تأکید بر اینکه مهم‌ترین کار ما برای هماهنگی بین عراق و ایران امضای تفاهم نامه است که باید پیگیری شود، عنوان کرد: هر سال ما گرفتار کندی انتقال ماشین‌های حمل بار هستیم. اگر مرز چیلات باز شود سوپاپ اطمینان و نقطه کلیدی بین خوزستان و مهران خواهد بود. ما بر روی بازگشایی این مرز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و اگر امسال حتی تعداد کمی زائر از این مرز عبور کنند بر کاهش حجم تردد زائر از سایر مرزها مؤثر است. البته اگر شرایط طرف عراقی هماهنگ شود، اصرار ما بر بازگشایی مرز خسروی است.

هیچ زائری بدون بیمه راهی اربعین نمی‌شود/ هزینه ویزا معادل نرخ رسمی ارز

وی با اشاره به رقابت برای در اختیار گرفتن زمین و احداث موکب در عراق که موجب افزایش قیمت اجاره زمین‌ها شده است، گفت: اگر تأمین زمین از کانال ستاد اربعین صورت گیرد، رقابت در داخل عراق برای بالا بردن قیمت‌ زمین به وجود نمی‌آید.

مبلغ ویزا معادل نرخ رسمی ارز از زائران گرفته می‌شود

ذوالفقاری در خصوص قیمت ویزا، گفت: مبلغ ویزا قطعاً معادل نرخ رسمی ارز از زائران گرفته می‌شود، نه بیشتر.

وی در پایان تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که اقدامات ما صرفاً برای کمک به کاهش بار ملت عراق در برگزاری مراسم اربعین باشد و هر جا که اقدامات ما موجب زیان باشد آمادگی تعدیل اقدامات را داریم و ما اصرار داریم که از افتخار تاریخی دولت و ملت عراق در پذیرایی از زائران اربعین صیانت کنیم.  

گزارش تصویری نشست را اینجا ببینید!

انتهای پیام

captcha