معلولی که عاشقانه در هنر پا گذاشت
کد خبر: 3740862
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

معلولی که عاشقانه در هنر پا گذاشت

گروه فرهنگی - رحیم عظیمی هنرمند نگارگر تبریزی متولد 1370 اهل روستای عیش آباد مرند و ساکن تبریز که در 10 سالگی طی حادثه برق گرفتگی هر دو دست خود را از دست می دهد، ولی با عشق و علاقه به نگارگری تمام هنر خود را از پاهایش به روی کاغذ منتقل کرده و عاشقانه در هنر قدم گذاشته است.

معلولی که عاشقانه در هنر پا گذاشت

رحیم عظیمی هنرمند نگارگر تبریزی، در حاشیه اولین جشنواره ملی گردشگری در ارومیه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد: در سال 1370 در روستای عیش آباد شهرستان مرند از توابع آذربایجان شرقی به دنیا آمدم و در سال 1380 در 10 سالگی طی حادثه برق گرفتگی هر دو دست خود را از دست دادم.

وی ادامه داد: از کودکی به نقاشی و هنر علاقه فراوانی داشتم و همین علاقه باعث شد تا خانواده ام مرا در این مورد راهنمایی و تشویق کنند تا بتوانم این رشته را به هر نحوی که شده ادامه دهم.

عظیمی بااشاره به اینکه از سال 1387 از هنرستان نقاشی را آغاز کرده است، افزود: پس از اتمام دوره هنرستان، در رشته نقاشی ایرانی و نگارگری در دانشگاه به تحصیل در رشته مورد علاقه ام ادامه دادم و هم اکنون نیز هنر نگارگری را انجام می دهم.

وی درخصوص اینکه با وجود فقدان دو دست در سن 10 سالگی چگونه نقاشی را با پاهایش آغاز کرد، اظهار کرد: به دلیل علاقه فراوانم به رشته نقاشی خانواده ام کمک بسیاری در زمینه مشاوره ام انجام داده اند و با اراده و توکل به خداوند متعال توانستم تمام قدرت خود را به پاهایم انتقال دهم و از نقاشی باز نمانم.

نگارگر جوان تبریزی بااشاره به اینکه مشکلات بسیاری در حوزه تمامی رشته های هنری وجود دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه حمایت از هنرمندان توقعی از مسئولین ندارم چون تمامی رشته ها درگیر مشکلات بوده هرچند این مشکلات در شاخه های هنری بیشتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبریز حمایت خوبی در زمینه معرفی به برگزاری نمایشگاههای مختلف در سراسر کشور دارند و این بار نیز به دعوت میراث فرهنگی ارومیه در اولین جشنواره ملی گردشگری حضور یافته ام.

عظیمی درخصوص درآمد حاصل از فروش کارهایش گفت: من با عشق وارد عرصه هنر و نگارگری شدم و تمام نقاشی هایم را همچون فرزندانم دوست داشته و در واقع آثارم، وارث من هستند و به نظرم درست نیست که به هنر به چشم منبع درآمد نگاه کنیم.

معلولی که عاشقانه در هنر پا گذاشت

معلولی که عاشقانه در هنر پا گذاشت

معلولی که عاشقانه در هنر پا گذاشت

انتهای پیام

captcha