۲۴۰۰ زندانی در اصفهان حافظ قرآن هستند
کد خبر: 3741164
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

۲۴۰۰ زندانی در اصفهان حافظ قرآن هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌های استان اصفهان از حافظ کل قرآن بودن ۲۴۰۰ ‌زندانی در زندان‌های این استان خبر داد.

2400 زندانی در اصفهان حافظ قرآن هستند

اسدالله گرجی‌زاده، مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه اصلاح و تربیت مجرمان کار آسانی نیست، اظهار کرد: زندان بان باید مجرم و بزهکاران جامعه را تحویل گرفته و انسانی سالم و اصلاح شده به جامعه برگرداند. ایران در بین 8 کشور دنیا قرار دارد که بیشترین آمار زندانی را دارد. 
وی افزود: سازمان زندان استان اصفهان با برنامه‌هایی که در سطح استان داشته است، توانسته رتبه برتر کشور در امر اصلاح و تربیت زندانیان را کسب کند.
مدیرکل زندان‌های استان اصفهان بیان کرد: تنها 0.3 درصد از مجرمان زندان‌های استان اصفهان مجددا به زندان بر می‌گردند و این نشان دهنده اثرگذاری اصلاح و تربیت در سطح زندان‌های استان اصفهان است .
گرجی زاده با بیان اینکه اگر زندان برای زندانی عادی سازی شد، آمار جرائم افزایش می‌یابد، افزود: برای جرائم سبک باید مجازات‌های دیگری انتخاب شود تا از ورود افراد به فضای زندان تا حد امکان جلوگیری به عمل آید.
وی با بیان اینکه با قرار دادن افراد در فضای قرآنی می‌توان از بروز جرائم جلوگیری کرد، تصریح کرد: اگر آموزه‌های قرآنی همراه باعمل از جانب زندانبان باشد، طبیعتا این آموزه‌ها تاثیر بهتری در عملکرد زندانیان خواهد داشت.
گرجی‌زاده ادامه داد: 2400 نفر زندانی در استان اصفهان حافظ قرآن هستند و1500 نفر تحصیل می‌کنند، 9700نفر حرفه آموزی و 7600نفر در زندان شغل دارند.
انتهای پیام

captcha