آماده باش آتش‌نشانی تهران در طول ماه محرم/ استقرار نیروهای عملیاتی در نقاط پر ازدحام در روز عاشورا
کد خبر: 3747633
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
ملکی عنوان کرد:

آماده باش آتش‌نشانی تهران در طول ماه محرم/ استقرار نیروهای عملیاتی در نقاط پر ازدحام در روز عاشورا

گروه سلامت ــ سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آماده باش نیروهای آتش‌نشانی در طول محرم در سه بازه 10 روزه خبر داد.

آماده باش آتش‌نشانی تهران در طول یک ماه محرم/ استقرار نیروهای عملیاتی در نقاط پرازدحام روز عاشوراجلال ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به آماده باش این نهاد در طول ماه محرم، اظهار کرد: در طول این سه دوره که مجموعاٌ ۳۰ روز را شامل می‌شود و ۱۰ روز قبل از آغاز ماه محرم آغاز شده است، تمامی ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی تهران در آماده باش به سر می‌برد.
وی تصریح کرد: در بازه زمانی نخست که با آماده سازی مهدیه‌ها، تکایا و مساجد آغاز شده است، در نماز مغرب و عشاء کارشناسان آتش‌نشانی به صورت مداوم در این اماکن حاضر شده و تجهیزات ایمنی، کپسول‌های اطفاء حریق و سیم‌کشی‌های برق را مورد بازرسی قرار داده و دستورالعمل‌های ایمنی را به این اماکن و هیئت‌ها ابلاغ کرده‌اند.
ملکی عنوان کرد: همزمان با آغاز دهه اول محرم نیز که بازه ۱۰ روزه دوم برای آتش‌نشانی آغاز می‌شود، استقرار‌های مرتبی از نیرو‌ها و خودرو‌های عملیاتی به صلاحدید رئیس ایستگاه آتش‎‌نشانی در مقابل یک یا چند نقطه مذهبی پر ازدحام در دستور کار داریم.
وی بیان کرد: ما مجموعاً ۱۳۰ ایستگاه داریم و اگر بخواهیم در مقابل هر هیئت یا هر نقطه مذهبی خودرو مستقر شود، ممکن است به مشکل برخوریم در نتیجه هر ایستگاه نقاط تجمعی خود را شناسایی کرده و نیروهای خود را در آنجا مستقر می‌کند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تأکید کرد: در روز‌های پایانی دهه اول یعنی روز‌های تاسوعا و عاشورا که هیئت‌های مذهبی از صبح دسته‌‌های خود را در محیط‌های بیرونی مستقر می‌کنند استقرار‌های ما نیز چند برابر می‌شود تا زمان رسیدن به محل حوادث کوتاه‌تر شود.
ملکی با بیان اینکه پس از تاسوعا و عاشورا خدمات آتش‌نشانی همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: پس از پایان دهه اول محرم، بازه عملیاتی ده روزه آتش‌نشانی تهران آغاز شده و در این ایام همچنان بازرسی‌ها ادامه دارد، اما استقرار نیرو‌های عملیاتی به صورت ارائه خدمات موردی است.
وی یادآور شد: تکایا و هیئت‌ها پس از سوم امام حسین(ع) جمع‌آوری می‌شوند، اما اماکنی مانند مهدیه‌ها، مساجد بزرگ ممکن است تا هفتم و دهم برنامه داشته باشند این‌ها موردی بوده و ممکن است؛ به ایستگاه محل خود مراجعه کرده و درخواست نیرو و خودروی عملیاتی کنند، در صورت چنین درخواستی نیروهای آتش نشانی اعزام خواهند شد.
انتهای پیام
captcha