عزاداری حسینی همراه با محفل قرآنی در استان بوشهر
کد خبر: 3747658
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

عزاداری حسینی همراه با محفل قرآنی در استان بوشهر

گروه جلسات و محافل ــ کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی گفت: مردمان شهرستان دشتی، عزاداری شب تاسوعا و عاشورای حسینی را با محفل انس با قرآن عجین می‌کنند.

جواد احمدی‌منفرد، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی،  در گفت‌وگو با  ایکنا؛ بیان کرد: چندسالی است که در شهرستان دشتی استان بوشهر، عزاداری شب تاسوعا و عاشورای حسینی همراه با محفل انس با قرآن عجین است، این محافل با قرائت تحقیق با دعوت از قاریان ممتاز کشوری و یا قرائت ترتیل است.

احمدی منفردی ادامه داد: امسال از حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان از مشهد مقدس دعوت کرده‌ایم تا در چند جای شهرستان، تلاوت داشته باشد که برنامه اجرای محافل به شرح ذیل است؛ در شب تاسوعای حسینی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) ساعت 21:30، در شب عاشورای حسینی در مسجد حضرت رسول اکرم(ص) در شهر خورموج، در همین شب ساعت 11:30 در حسینیه اعظم شهر کاه‌گیل، محفل انس با قرآن برپا است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی تصریح کرد: همچنین، دهکده قرآنی چارک از ساعت یک بامداد با حضور قاریان ممتاز، محفل انس و تلاوت قرآن را دارد که به این مراسم سنتی، مراسم صبح‌دم می‌گویند یعنی مردم دشتی شب عاشورا را تا قبل از اذان صبح احیا می‌گیرند و قرآن می‌خوانند.

وی اظهار کرد: مراسم احیای شب عاشورا همه ساله در تمام مساجد شهر دشتی برگزار می‌شود و محفل انس با قرآن فقط در مساجد فوق برپا می‌شود.

انتهای پیام

captcha