کهگیلویه و بویراحمد؛ استانی فاقد صرافی
کد خبر: 3752435
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

کهگیلویه و بویراحمد؛ استانی فاقد صرافی

گروه اجتماعی ـ استان کهگیلویه و بویراحمد صرافی ندارد و به همین علت نیز در جریان خریدهای نجومی دلار و هجوم مردمی برای فروش دلارهای خانگی، از تب و تاب‌ها به دور است.

کهگیلویه و بویراحمد؛ استانی فاقد صرافی

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از مهر، این استان فاقد صرافی است و افرادی که اقدام به خرید دلار کرده‌اند، برای فروش باید به استان‌های همجوار مراجعه کنند و به همین دلیل، استان تحت تأثیر تب و تاب خرید و فروش قرار نمی‌گیرد.
جبار کیانی، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تاثیر کاهش دلار بر شرایط بازار را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: در استان ما و در کل کشور نظام توزیع دچار مشکل است و این امر بر قشر متوسط جامعه فشار زیادی وارد کرده است.
وی افزود: به عنوان مثال دولت تا سقف زیادی لاستیک با دلار ۴۲۰۰ تومان و به اندازه نیاز کشور، وارد کرد اما توزیع دچار مشکل است که این امر افزایش قیمت‌ها را به دنبال داشت در حالی که نباید قیمت‌ها افزایش می‌یافت.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج اضافه کرد: دولت حتی تعرفه را نیز از ۴۰ درصد به پنج درصد کاهش داد و اگر نیاز به توزیع عادلانه باشد ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
کیانی با اشاره به وجود عوامل متعددی در افزایش قیمت دلار در کشور، گفت: افزایش قیمت دلار در کشور متاثر از چندین پدیده است و اولین عامل می‌تواند عرضه و تقاضای دلار باشد.
وی بیان کرد: این امر بدان معنا است که ما چقدر درآمد نفتی و غیر نفتی داریم و چقدر دلار می‌توانیم تامین کنیم و نیاز ما چه میزان است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: ما برای تهیه مایحتاج عمومی و ماشین آلات سرمایه‌ای و مسائل دارو و نیاز مردم برای سفرهای برون مرزی به دلار نیاز داریم و این طبیعی است که اگر بتوانیم توازنی بین عرضه و تقاضا ایجاد کنیم قطعا قیمت متعادلی خواهیم داشت.
انتهای پیام

captcha