دیدار با خانواده معلم شهید قرآنی «محمد غفاری»
کد خبر: 3769154
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
در برنامه «ستارگان پرفروغ» منطقه 10 صورت می‌گیرد؛

دیدار با خانواده معلم شهید قرآنی «محمد غفاری»

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری به همراه رئیس خانه موزه شهیدان اقبالی در برنامه هفتگی «ستارگان پرفروغ» منطقه 10 با خانواده معظم شهید والامقام «محمد غفاری» دیدار می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ در برنامه «ستارگان پر فروغ» این هفته که سه‌شنبه، 13آذرماه در بیت معظم معلم شهید «محمد غفاری» برگزار می‌شود، محمدرضا جمالی، مدیر فرهنگی ــ هنری منطقه 10 به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار و از ایشان تجلیل خواهد کرد.
شهید «محمد غفاری» سال 1340 در تهران دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در منطقه 10 تهران پشت سرگذاشت. او که از همان دوران کودکی روح خود را با تعالیم اسلام صیقل داده بود، در 15 سالگی معلم قرآن هم سن و سالانش بود. قبل از پیروزی انقلاب در مساجد محل فعالیت مذهبی و انقلابی داشت. دو سال پس از پیروزی انقلاب دیپلم گرفت و به دلیل تعطیل بودن دانشگاه‌ها بلافاصله به سربازی رفت و در مناطق عملیاتی به درجه جانبازی نائل آمد. پس از اتمام خدمت سربازی در تهران معلم پرورشی شد و با توجه به توانایی و سوابق‌اش در تعلیم و تربیت مدیر مدرسه شد و سرانجام صبح جمعه، 24 اسفند سال 1363 براثر حوادث تروریستی و بمب‌گذاری منافقان در صفوف نماز جمعه به همراه چند تن از نمازگزاران به آرزوی همیشگی‌اش «شهادت» دست یافت.
یادآور می‌شود، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه 10 به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا، براساس فرموده مقام معظم رهبری به «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه ستارگان پر فروغ است که هر هفته، سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.
علیرضا نوری
انتهای پیام

captcha