‌طرح «مبین» در مدارس البرز اجرا می‌شود
کد خبر: 3770306
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

‌طرح «مبین» در مدارس البرز اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون پرورشی ـ فرهنگی آموزش و پرورش البرز از اجرای طرح مبین با هدف ترویج فرهنگ نماز در مدارس استان خبر داد.

اجرای طرح «مبین» در مدارس البرز

مسعود مهران‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز به اجرای طرح «مبین» در مدارس استان اشاره و اظهارکرد: این طرح با مشارکت ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود.
وی افزود: با اجرای این طرح مدیران مدارس متوسطه در زمینه ساماندهی یاوران نماز، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.
مهران‌نیا گفت: این افراد پس از گذراندن دوره‌های لازم، آموزش‌های خود را با برگزاری دوره‌های متفاوت از جمله دوره های آموزش خانواده و ضمن خدمت فرهنگیان در اختیار افراد دیگر قرار می‌دهند.
این مسئول بیان کرد: همچنین در اجرای این طرح از ظرفیت دانش‌آموزان هر مدرسه برای اقامه نماز استفاده می‌کنیم که در واقع بهترین شیوه اجرایی نماز است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با تاکید بر اینکه در این طرح از دانش‌آموزان به عنوان بازوهای اجرایی اقامه نماز در زمینه‌هایی همچون دعوت به نماز، آماده‌سازی فضای اقامه نماز، برگزاری نماز و برگزاری مسابقات با عنوان «یاوران نماز» استفاده می‌شود، گفت: با گرایش دانش‌آموزان به نماز به طور قطع می‌توان آن‌ها را از بسیاری از مسائل و معضلات دور نگه داشت و اخلاق و کردار حسنه را در آن‌ها ایجاد کرد.
این مسئول بیان کرد: البته گرایش جوانان به نماز تنها موضوعی نیست که بتوان آن را فقط در مدارس اجرایی کرد بلکه خانواده‌ها نیز در این میان نقشی اساسی دارند لذا انتظار داریم آن‌ها نیز در این مسیر هم‌پای آموزش و پروش گام بردارند.
انتهای پیام

 

captcha