آغاز به‌کار نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی «کاتبان قرآن» در تبریز
کد خبر: 3781401
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

آغاز به‌کار نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی «کاتبان قرآن» در تبریز

گروه فرهنگی - نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی نسخ و ثلث با عنوان «کاتبان قرآن کریم» با حضور مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم در حوزه هنری آذربایجان‌شرقی افتتاح شد.

آغاز به کار نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی «کاتبان قرآن» در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی نسخ و ثلث «کاتبان قرآن کریم» با حضور مهدی بابایی مجرد، مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم، حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، محمدمحمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و تعدادی از هنرمندان در تبریز افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در این مراسم گفت: هنر زیباست و هنرمندان و کاتبان قرآن زیباآفرین هستند.

وی اظهار کرد: کتابت قرآن کار بسیار ارزشمندی است؛ چراکه کتابت اصلی قرآن منسوب به امیرالمومنین علی(ع) است.

حجت‌الاسلام حسینی‌ افزود: هنر خوشنویسی هنر زیبایی است و هنرمندان نیز زیباآفرین هستند که بلوغ خوشنویسی نیز در کتابت قرآن کریم خلاصه می‌شود و هنر نیز می‌تواند مقدمه‌ای برای باطن و حقیقت قرآن باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، ضمن قدردانی از برپایی نمایشگاه کاتبان قرآن کریم توسط حوزه هنری استان اظهار کرد: کتابت قرآن کریم یکی از مهم‌ترین هنرهای کنونی کشور است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: آثار ارائه شده در این نمایشگاه از ۲۴ لغایت ۳۰ دی‌ماه، صبح‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در دید معرض علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین روز سه‌شنبه، ۲۵ دی‌ماه کارگاهی تحت عنوان «کاتبان قرآن کریم» از ساعت ۱۰ الی ۱۲ توسط استاد احمد عبدالرضایی کاتب قرآن و کتیبه‌های قرآنی در سالن جلسات حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، گفت: در این نمایشگاه آثار ۲۸ هنرمند عرصه خوشنویسی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام

captcha