جای خالی قصه‌های قرآنی در تربیت فرزندان احساس می‌شود
کد خبر: 3793446
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

جای خالی قصه‌های قرآنی در تربیت فرزندان احساس می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جای خالی قصه‌گویی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی در فرآیند تربیت فرزند احساس می‌شود، گفت: بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام، هر یک از اعضای خانواده؛ وظیفه، نقش و تکلیفی بر عهده دارند که در تعریف خانواده از منظر سبک زندگی غربی این شأن و جایگاه متزلزل است.

جالی خالی قصه‌های قرآنی در تربیت فرزندان احساس می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد هادی‌نیا، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، روز گذشته، 6 اسفندماه در همایش بسیجیان حوزه قدر مرند، گفت: نقش بی‌بدیل مفاهیم قرآنی در سبک زندگی جامعه امروز ایران مورد غفلت واقع شده است، اگر نگاهی عمیق و کاربردی به داستان‌های قرآنی داشته باشیم، خواهیم دانست که مفاهیم نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارند.

وی با اشاره به این‌که جای خالی قصه‌گویی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی در فرآیند تربیت فرزند احساس می‌شود، افزود: بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام، هر یک از اعضای خانواده؛ وظیفه‌، نقش و تکلیفی بر عهده دارند که در تعریف خانواده از منظر سبک زندگی غربی این شأن و جایگاه متزلزل است.

هادی‌نیا ادامه داد: کانون‌های مساجد بهترین مکان برای شناسایی، پرورش و ارتقای سطح فعالان فرهنگی و هنری مساجد هستند، این مراکز در جوار مساجد و در تعامل حداکثری با دیگر متولیان مسجدی در طول سال برنامه‌های ارزشمندی به عموم اقشار جامعه ارائه می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که تربیت دینی و قرآنی با بهره‌مندی از کارکرد حقیقی مساجد صورت می‌گیرد، گفت: اعتقاد داریم مساجد تنها محلی برای عبادت و یا مجالس ترحیم و عزا نیست، بلکه مرکز تبلور اندیشه‌های فعالان فرهنگی و هنری مساجد برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف نیز است.

انتهای پیام

captcha