ثبت‌نام 60 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح حفظ جز 30 قرآن‌کریم
کد خبر: 3793696
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

ثبت‌نام 60 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح حفظ جز 30 قرآن‌کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: 60 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در طرح حفظ جز 30 قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 60 هزار دانش‌آموز البرزی در طرح حفظ جز 30 قرآن‌کریم

به گزارش ایکنا از البرز، مسعود مهران‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز، هفتم اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت‌های قرآنی در این استان در قالب برنامه‌ای پنج ساله در چارچوب طرح ندای رحمت برای حفظ 30 جز قرآن در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه سهمیه استان البرز در این طرح 40 هزار دانش‌آموز است، افزود: تاکنون 60 هزار دانش‌آموز ابتدایی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
این مسئول با بیان اینکه با وجود اقدامات زیادی که در این حوزه در حال انجام است اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، گفت: هدف آموزش و پرورش استان این است که با تشویق دانش‌آموزان و با همکاری خانواده‌هایشان در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بتواند در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه قدم‌های بیشتری برداریم.
وی ادامه داد: در برخی از نواحی آموزش و پرورش استان دانش آموزان زیادی داریم که حافظ کل قرآن هستند اما عقب ماندگی های زیادی نیز در این بخش داریم.
مهران‌نیا تصریح کرد: هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان برای افراد زیر 12 سال به صورت کتبی نیست بلکه شفاهی برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم امسال به بهترین شکل این مسابقات را برگزار کنیم.
انتهای پیام

captcha