شرکت ۶۲ هزار دانش‌آموز البرزی در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن
کد خبر: 3803353
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

شرکت ۶۲ هزار دانش‌آموز البرزی در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۶۲ هزار دانش‌آموز این استان در طرح ملی جزء ۳۰ قرآن مشارکت کردند.

شرکتت 62 هزار دانش آموز البرزی در طرح ملی حفظ جز 30 قرآن

مسعود مهران‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، هدف از اجرای این نهضت را زمینه‌سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش جهت فرهنگ‌سازی مناسب، ارائه آموزش‌های لازم در چگونگی حفظ قرآن، ایجاد انگیزه برای حفظ آیات و سوره‌های جزء 30 قرآن کریم ذکر کرد.
وی با بیان اینکه این نهضت ملی از آغاز سال تحصیلی 98ـ97 در مدارس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: 10 درصد دانش‌آموزان طی سال تحصیلی با اولویت دوره ابتدایی اول و دوم حافظ جز30 قرآن‌کریم در البرز شده‌اند.
این مسئول تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش، برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن، طرح ملی جز 30 است که در این زمینه همت این نهاد مهم فرهنگی در کشور از جمله استان البرزبه کار گرفته‌ شده است.
مهران‌نیا اضافه کرد: حفظ قرآن بهترین فعالیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است که همواره در مدرسه و خانه باید به آن نگاه ویژه و عمیقی شود.
وی یادآورشد: سال گذشته 50 هزار دانش‌آموز و فرهنگی البرزی در مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند که در سطح کشوری موفق به کسب هشت رتبه برتر در رشته‌های مختلف شدند.
انتهای پیام

captcha