بسته آموزش مجازی قرآن در ماه رمضان رونمایی می‌شود/ کارشکنی برخی در ادغام اتحادیه قرآنی
کد خبر: 3808478
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
قره‌شیخلو در گفت‌وگو با ایکنا:

بسته آموزش مجازی قرآن در ماه رمضان رونمایی می‌شود/ کارشکنی برخی در ادغام اتحادیه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه بسیاری از مردم به خاطر مشغله‌هایی که دارند نمی‌توانند در برنامه‌های قرآنی حضور پیدا کنند، اظهار کرد: در فضای مجازی از سال گذشته تاکنون یک بسته چهار موضوعه تولید شده است و امیدواریم در ماه مبارک رمضان امسال، رونمایی شود تا مردم بتوانند در منازل در اوقات فراغت از آن استفاده کنند.

رونمایی از بسته آموزش مجازی در ماه رمضان/ کارشکنی برخی در ادغام اتحادیه قرآنیمهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، درباره ادغام اتحادیه قرآنی در کشور، گفت: در نظر برخی هنور ادغام اتحادیه قرآنی انجام نشده و در این باره برخی کارشکنی می‌کنند امیدواریم شورای توسعه فرهنگ قرآنی در فیصله دادن این مهم  پافشاری کند و برای مصوبه خودشان ارزش قائل شوند.
وی با بیان اینکه، برخی به خاطر داشتن منافع، مانع همبستگی در اتحادیه قرآنی می‌شوند، افزود: ما از شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌خواهیم با مانع‌تراشی برخی از افراد در این حوزه مقابله کند، چراکه مطمئن هستیم اگر ادغام اتحادیه نهایی شود موجب تمرکز در بخش مردمی و بهره‌وری بهتر از ظرفیت‌ها می‌شود.
رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه، موازی‌کاری یکی از آفت‌های فعالیت‌های قرآن کشور است، تصریح کرد: ما در حوزه قرآن نیازمند تمرکز مدیریت هستیم تا از فعالیت‌های موازی جلوگیری کنیم.
وی تمرکز در بخش مردمی و اتحادیه را از برکات ادغام دانست و افزود: از نظر ما ادغام اتحادیه انجام شده، اما برخی‌ها ‌با آن مقابله می‌کنند و دوست دارند این تشتت و ناهماهنگی باشد تا در دل این ناهماهنگی‌ها سود ببرند‌ و من امیدارم این مسئله حل شود.
قره‌شیخلو درباره اختتامیه سومین جشنواره محصولات قرآنی که روز چهارشنبه، 11 اردیبهشت‌ماه در ساری برگزار شد، گفت: این جشنواره به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی با هدف شناسایی و تشویق ظرفیت‌های مختلف و توانمندی‌های قرآنی فراخوان شد و درنظر داریم تا حد امکان از تولید محصولات قرآنی حمایت کنیم.
ارسال 320 اثر به جشنواره محصولات قرآنی
وی افزود: حدود 320 اثر در رشته‌های مختلف به جشنواره محصولات قرآنی ارسال که در نهایت 16 اثر انتخاب و از صاحبان آثار برگزیده نیز تقدیر شد. 
رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه قرآنی‌ها باید در حوزه‌های هنری، فضای مجازی و تولیدات محصولات مختلف قرآنی بیشتر فعالیت کنند، گفت:  اکنون ذائقه مردم خیلی با گذشته فرق کرده، زمانی یک تخته سیاه می‌گذاشتیم 50 نفر در کلاس شرکت می‌کردند اکنون رقبایی همچون اینترنت، شبکه‌های ماهواره‌ای و ... وجود دارد که به این سادگی و با روش قدیمی نمی‌شود افراد را پای کلاس درس جمع کرد و باید از ابزارهای روز استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه، تولید فیلم‌ها و محتوای الکترونیک خوب در حوزه قرآن می‌تواند در توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور مؤثر باشد، افزود: ‌اکنون بهره‌گیری از ابزارهای روز در نشر فرهنگ قرآن اهمیت راهبردی دارد.
عدم ابلاغ اعتبارات قرآنی 98
قره‌شیخلو درباره اختصاص اعتبارات در حوزه تولید محصولات قرآنی، گفت: هنوز اعتبارات سال 98 به صورت قطعی ابلاغ نشده است، اما در حوزه آموزش غیرحضوری  در نظر داریم 20 بسته آموزشی تولید کنیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از مردم به خاطر مشغله‌هایی که دارند نمی‌توانند در برنامه‌های قرآنی حضور پیدا کنند، اظهار کرد: در فضای مجازی از سال گذشته تاکنون یک بسته چهار موضوعه تولید شده است و امیدواریم در ماه مبارک رمضان امسال، رونمایی شود تا مردم بتوانند در منازل در اوقات فراغت از آن استفاده کنند.
انتهای پیام   
captcha