کاهش ۳۰ درصدی جرائم در ماه رمضان در همدان
کد خبر: 3816136
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

کاهش ۳۰ درصدی جرائم در ماه رمضان در همدان

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی استان همدان گفت: هر چقدر فضای دینی و معنوی بیشتر ساخته شود اثرات منفی کمتری به روی افراد خواهد گذاشت، همه ساله روند جرائم مهم در ماه مبارک رمضان حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد چراکه در این ماه ‌مهربانی و محبت تأثیر بیشتری می‌گذارد.

کاهش 30 درصدی جرائم در ماه رمضان در همدانسردار بخشعلی کامرانی‌صالح، فرمانده انتظامی استان همدان با حضور در غرفه ایکنا در نمایشگاه کتاب و ملزومات قرآنی همدان اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های فرهنگی بسیاری که در زمینه‌های مختلف وجود دارد برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای جامعه و مسلمانان بسیار ارزشمند خواهد بود.
وی افزود: در این نمایشگاه تابلوهای قرآنی بسیاری وجود دارد که با کمی تمرکز به راستی به مفاهیم عمیقی از قرآن پی خواهیم برد، همچنین کتب دینی و اجتماعی جذابی وجود داشت.
کامرانی صالح بیان کرد: علی‌رغم زمان برگزاری نمایشگاه که در ماه رمضان است و تصور می‌رود که استقبال چندانی نشود الحمدلله شاهد استقبال خوبی از مردم هستیم.
کامرانی‌صالح یادآور شد: ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی در زمینه فرهنگ‌سازی در دوره‌های سالانه و شش ماهه در مناطق مختلف سطح شهر مبنی بر تسهیل شدن دسترسی مردم به آن می‌تواند بسیار کارآمد باشد.
کامرانی تصریح کرد: برگزاری چنین فضاهای مثبت و مذهبی در جوانان و افراد جامعه امروز، بسیار تاثیر گذار است چراکه مردم ما زمینه‌ فکری و عقاید دینی آماده‌ای دارند که با حضور در مکان‌هایی از این قبیل اعتقاد قلبی و آغوش باز آنها را به سوی دین ارتقاء می‌دهد.
فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: موضوعات بسیاری به صورت تصویری و نوشتاری در زمینه ایجاد انگیزه و جذابیت برای مردم داریم که باید به طور گسترده و پیوسته از آنها استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی در جامعه امروز اجتناب ناپذیر است و باید از آن استفاده شود، گفت: فضای مجازی مانند دریا است و کسانی که شنا یا غواصی بلد نباشند غرق خواهند شد بنابراین ما باید در هر زمینه‌ای سواد رسانه‌ای و شناخت رسانه‌ای را داشته باشیم تا بتوانیم بدون آسیب بهره‌برداری کنیم.
وی با اشاره به اولویت‌بندی در توصیه‌های قرآنی تصریح کرد: یک پزشک زمانیکه از یک سیب استفاده می‌کند به تمام خواص و اهمیت‌های آن واقف و آگاه است اما این امر نمی‌تواند باعث شود که اگر فردی بی سواد همان سیب را مصرف کرد ما بگوییم فایده‌ای برای او نداشت، مفاهیم قرآنی هم این‌گونه است حتی افرادی که فهم عمیق نسبت به آن ندارند با نگاه کردن و تلاوت ساده آن بهره کافی را می‌برند. چه بسا که اگر با مفاهیم قرآن آشنا باشند بهره بیشتری خواهند برد.
وی در ادامه بیان کرد: این نوع موضوعات و نمایشگاه‌های قرآنی باعث می‌شود هر کسی به اندازه درک و فهم خود از آن بهره ببرد، ارتباط آن با ذهن هر چه نزدیک‌تر باشد جرائم زیادی را کاهش می‌دهد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه جرائم مهم و سخت در این ماه رمضان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: هر چقدر فضای دینی و معنوی بیشتر ساخته شود اثرات منفی کمتری به روی افراد تاثیر خواهد گذاشت، همه ساله روند جرائم مهم در ماه مبارک رمضان حدود ۳۰ درصد کاهش می‌یابد چراکه در ماه مبارک رمضان مهربانی و محبت تاثیر بیشتری می‌گذارد.
انتهای پیام

captcha