بیانیه سفارت ایران در هند در واکنش به ادعاهای «مایک پمپئو»
کد خبر: 3822915
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

بیانیه سفارت ایران در هند در واکنش به ادعاهای «مایک پمپئو»

گروه بین‌الملل ــ سفارت ایران در هند، اتهام آمریکا به جمهوری اسلامی ایران درباره جنگ‌افروزی، حمایت از تروریسم و ساخت سلاح هسته‌ای را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا از هند؛ سفارت ایران در دهلی‌نو با صدور بیانیه‌ای، به طور قطعی ادعاهای بی‌اساس مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در دهلی‌نو که 26 ژوئن(5 تیرماه) برگزار شد را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده؛ این ادعاها چیزی غیر از ادامه اتهامات ناعادلانه توسط ایالات متحده آمریکا به ویژه وزارت خارجه این کشور نسبت به ایران نیست تا فشارهای خصمانه، بی‌ثباتی و مقابله با آن را در منطقه ایجاد کند.

در بیانیه می‌خوانیم: موضع‌گیری نادرست دولت آمریکا نسبت به کشورهای دیگر و بسیاری از مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، وضعیت آمریکا و سایر کشورها را نابسامان کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده؛ در همین راستا آمریکا به طور آشکار بذر خصومت علیه مردم صلح‌دوست ایران را از طریق فشارهای اقتصادی به ویژه تحریم‌های ناعادلانه به‌عنوان یک اقدام بی‌رحمانه در مقابله با حمایت از تروریسم توسط ایران کاشته است.

در این بیانیه همچنین از این موضوع یاد شده که آمریکا با ایجاد و تشدید اختلافات منطقه‌ای و ناامنی در خاورمیانه به منظور ایجاد بازارهای بزرگ برای سلاح‌های خود اقدام کرده است. مداخله‌های آمریکا در منطقه طی دهه‌های گذشته، هماهنگی طبیعی کشورها، دینامیک داخلی و اکوسیستم جوامع منطقه را مختل کرده است. ظهور گروه‌های افراطی مانند طالبان، القاعده، ISIS، تظاهرات معاصر ماجراجویانه ایالات متحده است. بحران در منطقه خاورمیانه، از جمله در افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن، در اشغال، مداخله نظامی غیرقانونی و سیاست‌های خصمانه ایالات متحده ریشه دارند.

سفارت ایران همچنین در این بیانیه آورده است که در مقابل این گونه اقدامات آمریکا، ایران به‌عنوان قربانی تروریسم که توسط گروه تروریستی حمایت شده از سوی ایالات متحده (سازمان مجاهدین خلق)، 17000 شهروند خود را از دست داده است و در خط مقدم مبارزه با این گروه‌ها مانند داعش، منافع منطقه‌ای خود و همسایگان را دنبال می‌کند.

همچنین در این بیانیه می‌خوانیم: ایران به صلح و ثبات در منطقه حساس خلیج فارس پایبند بوده و معتقد است که منافع امنیت ملی این منطقه فقط از طریق گفت‌وگو، ایجاد اعتماد و همکاری چندجانبه ایجاد می‌شود و ایران مصمم است که به طور فعال در ترویج «گفت‌وگوی منطقه‌ای» به منظور ایجاد صلح و امنیت مؤثر واقع شود.

انتهای پیام

captcha