معلمان به دنبال تحول در آموزش و پرورش باشند
کد خبر: 3823645
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

معلمان به دنبال تحول در آموزش و پرورش باشند

گروه اجتماعی – نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به دانشجو معلمان گفت: باید سطح تفکر و دانش شما فراتر از آنچه که در سیستم نظام اداری برای شما طراحی کرده‌اند، باشد. ما از شما دانشجو معلمان انتظار داریم که در امر آموزش و پرورش کشور تحول ایجاد کنید.

معلمان به دنبال تحول در آموزش و پرورش باشند

به گزارش ایکنا از اصفهان، حیدر علی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، امروز دوشنبه 10 تیرماه در مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره فرهنگی و اجتماعی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: معلمین نقش موثر و تاثیرگذاری در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشته‌اند. در اویل انقلاب آنچه که ما را نسبت به زندگی سیاسی حساس می‌کرد، آموزه‌هایی بود که از معلمین دوران خودمان فرا می‌گرفتیم. معلمینی بودند که کتاب‌ می‌نوشتند و برای تفکر و روشن بینی سطح فکر ما تلاش کردند.
وی خطاب به دانشجو معلمان افزود: باید سطح تفکر و دانش شما فراتر از آنچه که در سیستم نظام اداری برای شما طراحی کرده‌اند، باشد.
عابدی گفت: زمانی که کودک فرصت کودکی کردن دارد و نوجوان فرصت شکل‌گیری هویت خودش را دارد، اما ما با تکالیف بی حد و حصر و بدون برنامه ، زندگی اجتماعی او را اشغال می‌کنیم، بیداری آموزشی را از او می‌گیریم، آزمون‌های مکرر برگزار می‌کنیم. واقعا در برابر این موضوعات چه کسی مسئول است؟ درباره اینکه چه کسی باید به این وضع فعلی سامان دهد و تحول‌گرا باشد، ما از شما دانشجو معلمان انتظار داریم.
نماینده مردم اصفهان بیان کرد: خوشبختانه نگاه مقام معظم رهبری به آموزش و پرورش، یک نگاه کاملا اساسی و استراتژیک است و ایشان همیشه توصیه می‌کنند که آموزش و پرورش را دریابید. نگاه هزینه‌ایی به سرمایه‌های آموزش و پرورش نداشته باشید. آموزش و پرورش آینده ساز کشور است.
وی ادامه داد: وجود نقص و کمبود دراعتبارات آموزش و پرورش به خاطر کم توجهی و بی اهمیتی نیست، بلکه ناشی از کمبودهایی است که بر اثر محاصره اقتصادی و نقشه‌های شوم دشمنان کشورمان بر ما تحمیل می‌شود.
این نماینده مجلس افزود: خون شهدا مملکت را نجات می‌دهد، چرا که شهدای ما مظلوم‌ترین شهدا، پاک‌ترین افراد جامعه بودند و صرفا به خاطر احیا و ارتقای اسلام ایستادند و ایثار و فداکاری کردند، و ما امروز در قبال آن‌ها رسالت سنگینی بردوش داریم. اگر معلمی بخواهد بر حسب حقوقی که دریافت می‌کند آموزش دهد، این کار خیانت به شهدا است.
عابدی خاطرنشان کرد: معلم خوب، معلمی است که وقتی وارد کلاس می‌شود، یادآور این باشد که واقعا یک معلم است. دانش‌آموزان، رهبران و مدیران آینده کشور هستند، مراقب باشید که شخصیت‌شان را آزرده نکنید و با سعی و تلاش، مدیران خوبی برای کشور تربیت کنید تا در آینده‌ای نزدیک، همان شخصیت‌های برجسته به نیازهای مادی و معنوی آموزش و پرورش پاسخی مثبت دهند.
انتهای پیام

captcha